alldeles alldeles underbart.

i natt har jag sovit 4 timmar. passar inte bra när man ska jobba 10-19.
men jag kunde liksom inte gå och lägga mig. var inte svårt att kliva upp i morse heller.
kändes som domedagen. fast samtidigt lika spännande.
ingång 19. plan 5. förlossningsavd. började kännas verkligt.
fick ligga på en brits och andreas satt brevid. en monitor i taket och massor
med kladd på magen.
sen visades bilden. man såg en bebis liggandes på rygg och ett hjärta som slog.
tårarna började rinna. den levde.  vår bebis.
sen fick vi se den från alla vinklar och vrår. små fötter och händer som vinkade.
den drack vatten och man kunde se att den var kissnödig.
den sparkade runt och kikade på oss och ville gärna vara med på bild.
den härligaste kvarten jag vart med om.
vi fick tre små bilder på vår lille bebis. 40 kronor. värt vartenda öre.
nytt datum 10 juni.
sen när vi kom till hissen brast allt och jag började stortjuta. satt och grinade
i bilen och kunde inte fatta. helt underbart. allt var bra. vår bebis mådde utmärkt.
allt känns på riktigt nu. och allt känns så fantastiskt.
åkte och frukostade på coffehouse innan jag började jobba.
svårt att koncentrera sig på jobbet nu...dock med en lycklig känsla spridd i hela kroppen.

och ne. h*n ville inte visa vilken sort det var. men vad gör det. nu får man vara nyfiken!

din kommentar
från: Sandra

Vad roligt!! Så spännande så! Vad speciellt det måste vara att se att den faktiskt finns där inne :)

från: Anna

Åh va underbart!! Nu är det verkligen på riktigt! Det är inte bara en mage som växer bara sådär ändå. Nu vet du med säkerhet att det finns en liten en där inne, en levande bebis, din bebis!!!

Är så jätteglad för din/eran skull ska du veta =). Måste komma hem till dig å titta på bebisbilderna nån dag. Inte för att jag brukar se nåt på dem men du får förklara vart bebisen är och vad den gör..hihi! Och du, jag kan förstå att man brister i gråt av en sådan fantastisk upplevelse *ler*.

Många grattiskramar!!

2006-12-29 @ 19:59:11
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Danne

Låter helt fantastiskt de där :) Glad för eran skull!

2006-12-30 @ 11:32:09
från: Helena

Åhhh... Sitter här med tårar i ögonen! Gud så underbart det måste vara! Önskar er all lycka!

2007-01-01 @ 22:50:08

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback