julgnäll.

julskinka - gillar inte
köttbullar - gott
prinskorv - gillar inte
gravad lax - får inte äta
sill - blä
sylta - älskar. men får inte äta
potatis - ok
janssons frestelse - gillar inte
påläggskorv - får inte äta
leverpastej - gott
julmust - gillar inte
revbensspjäll - ok
rökt fisk - får inte äta

inte så förtjust i julmat i vanliga fall. men jag älskar ju sylta å
fisk (iofs rökt fisk är kanske bara vi som har) å såna där kalla
grejer. men va får jag äta då. köttbullar å potatis som vilken
jäkla dag på året som helst.
julklappar som är så kul å handla. pengarna är slut nu. å man
får lön den 22. å då + 23 jobbar jag för fullt. nä men de blir inge
julklappar. bara för att vårt konsumtionssamhälle måste handla
in i sista minut. så affärerna måste ha öppet till 20 hela veckan
innan jul & till 17 dagen innan.
å jul får jag fira med min familj dagen före. för på julafton
finns nog ingen tid.
å nu spelar de bara hiphop på z. trodde jag skulle få sitta å mysa
i soffan framför lite trevlig poprock så här på min lediga dag. men ne!

i-landsproblemen bara hopar sig! stackars mig!

trots allt mitt gnäll tycker jag som vanligt att julen ska bli mysig!
det är ju inte de där småsakerna det handlar om. men de är dem jag
hakar upp mig på å stressar upp mig över. löjligt. ok. kanske inte
hiphopen på z då.hihi

din kommentar
från: Sandra

Jag lider med dig vad gäller laxen!!! Julmat är verkligen det bästa. Men tänk på allt gotta du får äta som inte jag får! :)

Och Londonbesök vore trevligt, då har du ju extra bra anledningar till att komma!! Och ryanair börjar gå från Västerås igen i mars = supernära & superbilligt!! :D

från: Helena

Jag gillar inte julmat nå't vidare heller. Julskinka gillar jag. Det är det enda juliga. Å julmust har jag börjat lära mig (igen... Gillade det när jag var yngre.) Annars brukade vi äta kyckling & pommes eller nå't på våra julaftnar hemma... Pengar får du låna av mig om du vill! Så slipper du känna dig stressad. Jag jobbar ju inte nå sent dagarna före jul.

2006-12-05 @ 13:47:19
från: ante

ät dig mätt på julmust =) synd på laxen. det är det bästa =)

2006-12-05 @ 14:03:03
blogg eller hemsida: http://willhaven.blogg.se
från: Patrik

Vänta nu, vad hände med grisfötterna?? Närå, känns som julborden förr i tiden var "ännu värre" ;) Men en jobbarkompis var i Thailand för nån månad sen och åt kycklingfötter, tyckte jag var imponerande. Inget att äta sig mätt på precis!

2006-12-07 @ 11:53:33
blogg eller hemsida: http://norrlund.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback