sär skrivningar.

jag blir tokig på alla jäkla särskrivningar.
visst. det blir fel då och då. även jag gör fel ganska ofta när det gäller språket fast jag är petig.
men just nu måste jag ha hakat upp mig nå alldeles speciellt på att folk särskriver ord.
överallt. så fort jag läser något ser jag en särskrivning.
skulle man läsa såna meningar för jämnan skulle man bli tokig på
alla ord som står och inte gör någon mening åt meningen.

i lördags hade jag inte så mkt att göra å folk jobbade eller pysslade med annat
i fin vädret. visste inte ritkigt vad jag skulle syssel sätta mig med. men så ringde
andreas från familje läkar jouren och hade klämt tummen på jobbet. så han och en
taxi chaufför kom och hämta upp mig. åkte ner på sandvik och hämtade vår bil. så
fick jag skjutsa honom till röntgen avdelningen på sjuk huset i gävle. satt där en
halv timme ungefär. sen fick vi åka till sandvikens sjuk hus. inget var brutet eller
krossat som tur var. så det var bara att åka hem och ta hand om tummen
som var blå och rätt stor i jämförlese med den andra.

se hur frusterande det låter när man smyger in de där fulingarna.
var dock en sann historia som jag blev lite rädd av innan han berättade vad som hänt.
han lät rätt risig på telefonen först så. nu börjar tummen bli bättre iaf. min stackars lilla skrutt!
själv har jag blivit förkyld...härligt!

din kommentar
från: Sandra

Haha jag håller med - skitdrygt!!!

Jepp C-uppsatsen har bestämd, känns kul! Jag ska kolla på styrning och ledning med kommunikation och information, hur cheferna och medarbetarna ser på det.

från: Anna

Ja de där jävla särskrivningarna sucks!!!! Så jävla störigt och man ser de överallt! Var kommer de ifrån, så var det väl inte förr? Konstigt påfund!

Trist med förkylning...

2006-09-26 @ 20:02:03
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback