min alldeles egna läkare.

jag hatar sjukvården redan från början. mest för att jag är ovan med den. aldrig sjuk. aldrig vart sjukskriven. och går man till en läkare säger de alltid att det inte är något fel på en. men nu tyckte ju bm att jag skulle gå å kolla upp ryggen. så jag ringde till hc torget. vilket jag trodde jag tillhörde nu när jag flyttat. men tydligen hade jag "min" läkare på hc centrum så idag var det dags för besök där.

"min" läkare hade jag aldrig någonsin sett. nog för att jag bara vart där en gång. för ett år sen. fattade lika lite (=ingenting) av vad den här sa som den förra.......å han sket totalt i vad jag sa. trodde nog att jag bara ville vara ledig över påsken. tittade inte på mig när pratade. försökte beskriva hur jobbigt det är att ständigt stå upp och röra sig upp och ned på jobbet. men han tog det bara som att det onda gick upp och ned. satt där å pratade med fönstret medan han skrev på datorn. 

hur som helst var det ingen fara med ryggen. sammandragningarna skulle vara så eftersom jag hade bra blodtryck. och smärtan i händerna jag får när jag sover var helt normala för jag hade bra blodtryck. frågade om jag kunde göra något åt detta eftersom det är svårt att hålla i saker å sånt ibland...men han svarade bara att jag hade bra blodtryck. suck!

ska vara sjukskriven en vecka nu och vila. till sjukgymnast om två veckor. fick papper han sa att jag skulle gå med till försäkringskassan. tjejen i receptionen har väl tröttnat på mig. väntade som vanligt där ett tag för att vid min tur få reda på att jag inte alls skulle lämna nå papper där. suck!

resultat av besöket: 150 spänn fattigare och en intalan om att har man bra blodtryck då är allt bra å man har inte ont någonstans. blir bra med sjukgymnast sen iaf....

nä jag är inte rasist på något vis. men kan man inte få en kvinna som kan åtminstone verka förstående. eller en vettig karl som pratar samma språk iaf som kan förklara....för vi förstod inte alls varandra å jag fick inte svar på nåt. jaja nu har jag gnällt av mig....

hur som helt: grattis på födelsedagen ante!!!! hoppas vi hinner med en dejt i morgon....var typ 17 år sen nu???


din kommentar
från: Sandra

Sjukgymnast tror jag på, min massör är typ bäst på att firra ryggen när det gör som ondast! Var till läkare för mina leder i Örebro, nä men "vissa knäcker mer och har mer ont än andra". Ahopp. "Du kan ju prova med en sjukgymnast". Hann inte det men det hade fan vart bättre att gått till en sån från början.

från: Helena

Men gud så trist när de är sådär! Blodtrycket har väl inget med värk att göra!? Eller..?

2007-04-05 @ 13:44:04

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback