6 månader.


ja det fyller lilltrollet idag. att ett halvår kan gå så fort! hon har vart lite hängig hon också men emellanåt så där tokenergisk som bara ett barn kan vara.


bus med pappa & sömn hos mamma. första gången på fler månader hon somnar i famnen. då måste man passa på att mysa hur obekvämt man än sitter!

andra advent är det å! nästa gång jag tänder ett ljus i adventsstaken är det hemma hos oss i vårt hus. konstigt att tänka så! i morgon ska ebba & jag & kissarna flytta till lina. fast bara för en halv dag då men men....sen på tisdag får vi nyckeln på "riktigt" så resten av den här veckan kommer vi väl pendla fram och tillbaka. jag SKA få upp lite julgrejer! nu jäklar vill jag också ha lite mer av julen.

det dryga med att flytta vid jul är att bbb inte kan fixa tv. internet (gaahhh!!!) & hemtelefon på 3-5 veckor och om jag känner dem rätt så kommer det gå ännu längre tid! jaaa vilket i-landsproblem va?!! men det man är van med som i-landsinvånare kan bli stora bekymmer...

nu jobbar andreas & fisungen har krypit till kojs tillsammans med laban.
det är love actually på tvn vilket är en av de allra bästa filmerna jag vet. fast jag såg den ju för nån vecka sen. men jag kan gärna lyssna på den här oavbrutet tills jag somnar...åh va bra han är!! kan också göra reklam för en mysig sagofilm. stardust

äh kan inte låta bli..den här är ju den bästa!

din kommentar
från: Anna

Åh va roligt å få flytta in i huset! Är så nyfiken på hur det ser ut invändigt ja. Så lägligt att det ligger på vägen till mitt jobb, enkelt för mig å slinka förbi å snoka =)

från: Anna

Skulle ju skriva ett STORT GRATTIS till Ebba oxå förstås!!! Puss å kram =)

2007-12-09 @ 20:13:04
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Syrran

Ett JÄTTEGRATTIS till er söta Ebbis på sin
halvårsdag! Hon är bara för söt hon. Vi ses ju till helgen och det ska bli så roligt! Hoppas att ni är pigga då alla tre.

Många kramar, Anso och Daniel

2007-12-09 @ 21:49:26
från: Sandra

Åh Grattis till Ebba! Hoppas flytten går smidigt och att du kan nödsurfa på nån granne med trådlöst när abstinensen blir för stor :-D

2007-12-09 @ 22:06:06
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: Linda

Grattis till halvårsdagen till Ebba!

Läskigt hur fort tiden rinner iväg nu när man har barn ja. :-)

Lycka till med flyttandet! Är något avundsjuk på erat hus.. :-)

Ha det toppen! Kram

2007-12-09 @ 22:12:47
från: Micke

Börjar med att hålla med dig ang vinnarlåten i IDOL...här har vi superduktiga låtskrivare i detta land och det enda man kan komma fram med är en kass ballad.
Härligt med huset...och grattis :) Det kommer bli toppen tror jag...synd med TV och Internet...ni skulle varit kund hos mig på Telia istället så hade jag kunnat fixa det åt er ;) Så hade det gått fort också :)

Barn och energi är speciellt...de kör i 180 km/h trots att de är trött :)

Hoppas ni haft en mysig söndag...Love Actually går knappt att INTE titta på och Stardust är grymt mysig :)

2007-12-09 @ 22:36:34
blogg eller hemsida: http://demofoon.blogspot.com
från: Helena

Just det. Den filmen hade jag ju tänkt se. Är osäker på om jag sett den... STORT GRATTIS till Ebba på halvårsdagen! Hon är så himla söt lilltrollet! :) Hoppas det går bra på visningen imorgon!

2007-12-09 @ 23:07:24
från: Sandra

Grattis grattis! Helt sjukt vad söt hon är, kan inte sägas nog mycket!! Hoppas flytten går bra, och hör av er om ni vill ha hjälp!!!

2007-12-10 @ 08:17:02
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: Annika

Grattis Ebba i efterskott! :) Så stor hon har blivit då! och söt som vanligt :)

2007-12-10 @ 15:12:31
blogg eller hemsida: http://annikasdagar.blogg.se
från: Lina

Hon är ju så söt=)
Hoppas man får komma och hälsa på i nya huset när man är hemma under jul då.

Kramar till allihopa=)

2007-12-10 @ 15:36:27
blogg eller hemsida: http://stinafilippa.spaces.live.com
från: Zila

Så underbart sööööt hon e, och jätte lik Andreas på ögona:)
Hoppas ni hade en bra halvårsdag.
Massa kramar

2007-12-10 @ 23:29:53
blogg eller hemsida: http://zila.bloggspace.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback