the helg.

jaha så har den lediga helgen gått. har vart skönt att slöa.
i fredags var vi och beställde barnvagn. nu när vi ändå bestämt oss. skulle komma
i mitten på maj. så det är bäst att allt funkar då å att bebis håller sig inne i magen som den ska.
kände för att träffa folk men ingen ville ut å äta med oss så vi gick på öp och åt supé för två. självklart glömde de bort vår efterrätt så vi fick vänta en halvtimma. var ju inte så att det var tjockt med folk där heller. å bytte servitris gjorde de också så hon som inte alls gjort nå fel fick ta smällen (ja fast vi var ju snälla så klart!). men de är ju så jäkla snåla där. kunde gjort nån gest för att visa att de gjort fel. men så gör de aldrig. man kommer ju tillbaka ändå. det är ju så förbannat god mat där.
var till anso och daniel och kollade på let´s dance.

på lördan var jag och simmade och andreas och tränade. var och bytte kolsyrepatron till soda streamen. äntligen. och traskade hemåt i blåsten. på kvällen var vi över till lina och björn så pojkarna + nicklas fick dricka öl. ante ringde. trevligt med fyllesamtal så där. sen om jag hörde så mycket var ju en annan sak. bebis blev tokig ett tag och sparkade på linas hand. roligt för h*n har inte kickat på nån annan än mor & far än.
ska man börja kalla sig mamma? hjälp. det lät konstigt. jag är matte. matte åt kissarna. det kan jag acceptera. men mamma. det är ju min mamma som är mamma!

idag har vi vart och hälsat på hon som är min mamma. hon var brun som en pepparkaka efter en vecka på gran canaria. fusk! fick lite godisar som jag egentligen beställt. gott gott. men det jag är mest insnöad på nu är rollokolor och blåbärssoppa. (inte nödvändigtvis tillsammans då).

mina 3 traderaauktioner har precis gått ut. 909 kr för lite saker jag inte använder. bra förtjänst! kan jag köpa nåt annat för de pengarna....har sånt köpbegär nu! men mest bebisgrejer... längtar tills vi får flytta till nåt större så vi kan få köpa en säng. en dubbelsäng.
det börjar bli desperat behov nu.
kanske ska spara pengarna till en sån då......

din kommentar
från: Anna

Va skönt att du fått slappa å tagit det lugnt i helgen. Å det där med att du snart ska kalla dig för mamma å inte bara matte kan jag förstå är väldigt omtumlande =). Men tänk så mysigt när den lille säger mamma för första gången, då vill man nog inte höra annat sen *ler*.

från: Helena

Jag är alltid öppen för förslag när det gäller mat! ;-) Fast i fredags var vi ju bortbjudna. Men om du/ni vill blir hungriga på lördag får ni gärna följa med på Mulligans.

2007-01-31 @ 12:36:51

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback