4 v.

idag har andreas börjat jobba igen. tråkigt för oss och jättetråkigt för honom som inte får vara med ebba så mycket han vill. hon är alldeles för söt! ligger på min mage och snarkar för fullt nu. så roligt att se henne utvecklas. små saker men de värmer bra gott bara att se att hon följer en med blicken! för exakt fyra veckor sen var vi där på förlossningen. vid den här tiden hade jag fått bedövning och stod upp med gåstol i den toksnygga sjukhusrocken och en jäkla massa sladdar inkopplade. och en ställning som följde med vart jag gick. då var det på nåt sätt bara en okänd bebis i magen. nu är hon verklig. en alldeles egen liten personlighet!! 

läser överallt att det inte är så dyrt med en bebis första året. och det är nog sant. bara blöjor och lite tvättlappar. kläder får man i överflöd och maten är alldeles gratis. (sen har man förstås inhandlat en massa före men det räknar jag bort nu). i alla fall så är inte bebisen så dyr i sig. det dyra är att gå på promenader! eller underhålla sig själv och hur gör man det på bästa sätt om inte genom att springa i affärer. och då kan man inte låta bli att shoppa när bebisen sover i lugn och ro. sen kommer man hem och hinner aldrig packa ur påsarna och prova sina saker för då vill bebisen ha uppmärksamhet!!

din kommentar
från: Anna

Ja tänkt vad tiden går fort!! Och va roligt att se lilla Ebba utvecklas mer och mer för var dag som går, tänk vad mycket som händer på 4 veckor! Ibland skulle man nog önska att man kunde stanna tiden för en stund *ler*. Många sommarkramar från mig, kanske kan behövas i detta regn och ruskväder!

från: Annika

Det är egentligen inte dyrt med en bebis.. Iallfall inte nödvändigtvis. Men det blir lätt så att det rusar iväg ändå.. iallfall om man har så dålig shoppingvana som jag har. Alla onödiga babyleksaker, gungor, babygym, sitters osv.. Egentligen skulle han nöja sig med en kartong och lite snören att bita på. Men det är ju kul att shoppa å :)

2007-07-07 @ 16:22:37
blogg eller hemsida: http://annikasdagar.blogg.se
från: Sanna

Brukar också tänka tillbaka på forlossningen, när det är jämna månader t.ex. Det är nog bra att göra så, så att man inte glömmer hur det var. Kommer ihåg att ´jag älskade den där fula rocken man fick ha på sig. Den var så himla skön :)
Visst är det svårt att inte handla. Köper en massa kläder till min lilla älskling hela tiden ;)
Jag ammar ju fortfarande lite, men jag tycker att det börjar bli ganska så dyrt med all mat som ska köpas. Men det är nog för att jag är för lat för att göra egen ;)
Kram på dig

2007-07-07 @ 18:04:21
blogg eller hemsida: http://nuffs.blogg.se
från: Sandra

HaHa! Då kan jag då lugna dig med att om bara några månader kommer du inte kunna gå in i en affär utan att barnet vaknar = du håller dig utomhus, går varv på varv i parken = astråkigt ;) man får tänka på vilken motion man får HAHA!
Nu har jag avslöjat hemligheten bakom all min nätshopping *garv* jag kan ju inte gå i affärer längre *fniss*
Har sett fin bild i annonsbladet nu. Ni är jättesöta!
Trevlig helg!

2007-07-07 @ 19:08:42
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback