if there is a god.

jag måste börja tro på denne....med syftning till rubriken. ebba sover. hon sover djupt. och dessutom i vaggan. detta har aldrig hänt. så i stället för att tycka att det är skönt blir man först orolig att nåt är galet. och sen alldeles förvirrad så man inte vet vad man ska hitta på. brukar alltid få gå och bära omkring på en sprattlande vaken bebis nu ju. har hunnit fått ut kissarna på baksidan. stoppat i tvätt. kört igång en diskmaskin. plockat med tvätt. snart sålt en lägenhet. hämtat post och en massa mer. på bara en timme. ska man börja tro att det verkligen kommer att blir bra med minifom?! isf ska jag nog gråta av lycka för att min lilla plutt slipper ha ont!

men...om det finns en gud...då ska han minsann ha skäll för alla tvestjärtar! fy fy fy va äcklig de är! i östanbyn var min favvosysselsättning att hämta tidning & post (ja man har inte så mycket att göra när man bor så långt från verkligeheten). men vågade aldrig för det var alltid tvestjärtar i postlådan. här är de inte i där men väl ute på baksidan & under badkaret. å de är inte några den här sommaren heller (har det bekräftat från andra håll också =))...äckliga äckliga djur!!!!!!!!


image74

din kommentar
från: Syrran

Världens världens finaste lilla Ebba på bilden. Vad är det för proffsfotograf som tagit den? *ler* Det kanske var mitt lilla snack i telefonen som jag och pärlan hade igår då vi smidde lite planer. Hon var ju heltaggad på idén att åka till Stockholm så vi gjorde upp ett deal att hon skulle sova å inte ha magont mer.
Håller tummarna nu.
Kramar i massor!

2007-07-20 @ 12:11:29
från: Anna

Hoppas det håller i sig så att Ebba slipper det onda och får se sådär sprallig och pigg ut som på bilden!
Oj vad hon ser ut att ha växt och utvecklats sen sist! Även fast det inte alls var längesen vi sågs. Här ser hon ju så stadig och alert ut och så vaken och pigg och nyfiken på tillvaron =) Ebba ser så himla charmig och glad ut på bilden, himla fin bild!
Kram!!!

från: anki.

ja jag skulle ju faktiskt skriva att det är faster som tagit den bra bilden på mitt lilla busfrö!! =) tur att jag gömde mig bra där bakom...
Ebba mumlar om Sthlm hela tiden...får se säger jag.

2007-07-20 @ 13:40:23
från: Helena

Oj, vad stor hon blivit! Å såklart jättesöt! :)Härligt att hon sover & grattis till den nästan sålda lägenheten! :) Jag frågade faktiskt Jonas imorse hur tvestjärtarna kunde hamna i postlådan. För på min första lediga dag vaknade ju vi efter åtta nå'ngång & kunde läsa morgontidningen i sängen... Vi ruskade alltid morgontidningen efter att vi hämtat den ur brevlådan när jag var liten, för annars kunde man få sällskap av ett gäng när man öppnade den för att läsa i sängen se'n. Men faktiskt har vi inte heller nå tvestjärtar i brevlådan nu (& inte på senare år hemma heller sen pappa borrat hål i botten på postlådan, så det kom in ljus), men ändå skakar jag tidningen varje gång jag hämtat den! ;) I källaren har jag däremot sett en & annan... Håller med om att de är otäcka!

2007-07-20 @ 17:07:20
från: Sandra

Söt!! Under affischerna på gatupratarna brukar det bo ett gäng tvestjärtar också, mys!

2007-07-20 @ 17:43:42
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: Sandra och Alma Nova

Alma Nova hälsar att Minifomen räddade hennes föräldrar också! Så vi rättar in oss i tacksamhetsledet.

2007-07-20 @ 19:09:22
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: Sanna

Du vet väl om att du också ska vila när din bäbis vilar ;)

2007-07-21 @ 08:37:31
blogg eller hemsida: http://nuffs.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback