sömnsvårigheter.

blev tidig kväller för oss igår. fick komma till virre på grillpartaj men kände mig alldeles för slö för att gå ut. andreas kom hem med pizza till mig så jag skulle få nåt i mig. men lillfröken tyckte hon skulle ha en trotsperiod då. fick i mig lite iaf. fick henn att sova en liten stund så jag kunde ligga och läsa glamour. blir alltid sugen att köpa nagellack och fixa naglar å hår å sånt när jag läser såna tidningar. är så kass på det i vanliga fall å hur skulle jag få tid nu!!

hann sova 2 timmar i natt sen började strulandet. burkar visserligen vara så 1-2 timmar  men nu höll hon på kl. 1.30 - 5.30. klarvaken hela tiden och skulle äta 5 ggr. jag var helt slut och galen sen. drömde skitkonstigt och trodde att det landade fåglar i huvudet på mig. när andreas kom hem kl. 6 var jag helt väck. inser nu att vi vart bortskämda med hur bra hon sovit hittills!

idag sitter lilla fröken som ett plåster på mig & jag längtar lite tiils hennes far sovit klart så han kan ta henne nån minut. hur i hela världen orkar folk med att ha tvillingar eller fler?!

din kommentar
från: Sandra

Önskar jag hade några tips att ge dig ... Det där med sömnen är faktiskt, helt ärligt, ett helvete. Fy f-n va trött man är!
Stor kram iaf, känner igen mig så VÄL!
Ps. Ang. tvillingar ;-) våra vänner med tvillingar har snälla barn som sover *fniss* Kanske nåt som är inbyggt när det är fler än en *garv* Ds.

från: Pia

Jag lider med dig, även om det inte hjälper! Men det måste vara fruktansvärt påfrestande att aldrig riktigt få sova. Det är tur att det finns bra stunder också =)

2007-07-01 @ 16:45:20
från: Anna

Jadu, det där med att inte få sova ordentligt är väl inte det man gillar mest med att ha barn kan jag tänka! Men hoppas hon får in sömnen skapligt sen så du får sova ut lite om nätterna för man ska ju orka med dagarna också! Håller med ovan, tur att det finns bra stunder också *ler*

2007-07-01 @ 20:12:54
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Rosa84

Ja man längtar tills man inte kan göra saker på egen hand. Men omöjligt när dom är så beroende av oss mammor..
Har iaf införskaffat mig en bröspump. Så Björn kan ta Linnéa lite mer & jag får egentid. Vad man nu ska hitta på då.. Sova eller bara vara. :-)
Kram

2007-07-01 @ 21:09:04
från: Syrran

Hej på dig pärlan! Tråkigt att ni har det så livat på nätterna. Hon kanske känner av att Anglo jobbar å vill testa dig lite :-) Vi har det finemang vi,du får höra mer på mess sen. Mamma hälsar!
Många kramar till er alla!

2007-07-01 @ 21:21:07
från: Anna

Ja jag är såå sugen på tatueringen!!! Jamen Ebba med nån fin stil skulle ju vara jättefint nånstans. Och det är ju en tatuering som du verkligen aldrig kommer att ångra!!!

2007-07-02 @ 11:07:47
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Anna

Hihi, ja Sandviken-alternativet finns ju också förstås :). Vet bara inte hur pass glad Hjalle skulle bli då om han kom ännu längre bort från Gävle. Vi får nog stanna mitt-emellan ändå :). Tänker man som så får jag väl va glad at jag hamnat i Valbo å inte ända borta i Gävle! Tur ja har bil och cykel så jag får träffa alla er "långt därborta" emellanåt..hahah!!!

2007-07-02 @ 16:26:37
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Helena

Oj, så påfrestande för psyket & humöret att inte få sova! Hoppas att det ordnar sig. Å jag tror faktiskt att Ebba & Tuva sov bra, så det kanske är en inbyggd finess tvillingar har ;)

2007-07-02 @ 18:42:19
från: Tina

Ja om 2 veckor så är det dax för UL. Längtar så!!!!

2007-07-03 @ 16:33:53
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback