1 vecka.

ja..nu har en vecka gått med vår lilla plutt. vilket fantastiskt liv man har! ingen av oss tycker någonting annat är särskilt viktigt. bara bara ebba. bara bara vi tre tillsammans!

lite sömn. svårt att amma. tröstlösa skrikattacker. men de är bara få stunder. resten av tiden bara flyger förbi och man mår utmärkt. hinner inte göra nåt vettigt. slänga i lite tvätt ibland & försöka få i sig lite mat. lite halvkoll på omvärlden när man får tid över. att göra något som att komma i väg på en promenad eller åka i väg någonstans kan ta 3 timmar. sen när vi får ordning på någon sorts dygnsrytm kanske jag & ebba kan få bli promenadkompisar med folk vi också =)

haft lite besök i veckan. självklart träffat släkten. å "moster" lina & "farbror" björn. virre var här igår. skönt att prata en massa annat som händer än bara bebis. åsså var anna här igår och fick stå ut med skrik & skrik! idag har vi vart till gävle på shoppingtur. hämtade ut sittdelen till vagnen & var och köpte babysitter & ett gym för pengarna hon fick av mormor & morfar. nu har vi vart på 25-årsfest också. ska börjas i tid. fast vi var bara där en väldigt kort stund för att gratta emmy!! världens sötaste meja fick hälsa på ebba. hon hade konstaterat när hon sett bilden på ebba att "anki måste nog bära henne för hon kan inte gå än". så sött tänkt av henne....

din kommentar
från: Anna H

Barn brukar fälla kloka och roliga kommentarer :) Vad härligt för er att få bara vara tillsammans, alla 3, och inte göra något speciellt.

2007-06-16 @ 21:21:56
från: Anna

Det är så sött och härligt att få ta del av småttingarnas tankar och funderingar när de kommer upp i den åldern då de pratar =). De säger ju så mkt klokt och ger en många härliga skratt när de kläcker ur sig såna här söta saker..hihi!
Jag ser fram emot härliga sommarpromenader när ni fått fatt på dygnsrytmen å så!

från: Anna

Jamen som tur är går de ju över de där hysteriska skrikattackerna =) Men som du säger, man känner sig så hjälplös och vill ju inte att de små liven ska ha ont eller vara lessen eller så... Men ibland kanske lilla Ebba bara retas lite med sin härliga stämma som hon märker låter rätt rejält och det är ju kul ;)

2007-06-16 @ 22:00:54
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Helena

Jag blir gärna en promenadkompis här framöver! :)Var ju tvungen att fnissa här för mig själv när jag läste om Mejas kommentar ;) "Min" Melvin sa här i veckan "Jag kommer kunna läsa när jag blir längre än pappa" ;) Han tänkt säga "stor" först, men ändrade sig se'n.

2007-06-16 @ 23:16:45
från: Sanna

Jag är också på jakt efter promenadkompisar, så vi kanske kan slå ihop oss nån gång ;)

2007-06-17 @ 10:13:36
blogg eller hemsida: http://nuffs.blogg.se
från: Anonym

Du får gärna börja rasta mig :-) Har en del att skaka av mig efter resan...hihiih. Nu är det städning och fixa balkongen som gäller här. Kram å adios

2007-06-17 @ 11:34:50
från: Pia

Jag är så glad för eran skull =)

2007-06-17 @ 11:42:25
från: Sandra

Tackar! Ja, det är perfekt med balkongen.. så skönt att kunna ha öppet utan att behöva oroa sig för att hitta en katt på marken nedanför!
Kul att läsa att det går bra för er! Låter underbart härligt :-)

2007-06-17 @ 22:06:57
blogg eller hemsida: http://razzmatazz81.blogg.se
från: Sandra

Vad roligt att det går bra och att ni mår bra!! Får försöka komma förbi en sväng nästa vecka, inte så förkyld längre så nångång i slutet ska det nog vara lugnt! Och jag promenixar såklart också gärna sen vettu. :)

2007-06-17 @ 22:46:55
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback