flyttning.

så sitter man här då. fast vid datorn som vanligt. finns ju så mycket att fippla med! igår hjälpte vi (ok inte jag då. jag sällskapade bara) lina & björn att flytta till huset! mycket att göra där men det kommer bli jättemysigt. å så roligt med hus! när det var färdigt köpte vi en take away-pizza och gasade hem till ugly betty & desperate housewives. a åkte och jobbade. tre nätter nu och jag har inte varit mörkrädd en enda. wihoo! dock vaknade jag 4 i natt av halsbränna. hur jag än la mig så kom den åt mig. så jag satte mig upp och försökte läsa. lönlöst för det brännde då med. fick lite sms-sällis av min kära "syster". knapra novalucol och traskade omkring tills a kom kl 6. sen kunde jag somna om!

idag tänker jag åka till köpis. tänkte åka själv först. men kom på att vissa saker som skulle inhandlas på ikea går inte alls att bära för mig så jag la fram det lite snällt och det lät som att man kunde få med sig en sambo (nämnde dock inga andra affärer jag tänkte besöka). jaja annars får vi ta det sen så kan jag åka in å kika lite själv....

var hos bm i måndags och börjar inse att det snart är dags. hjälp! men som hon också vänligt talade om så är sista dagen för igångsättning 27/6. blah! men vi får hålla tummarna att den vill komma i tid. dock börjar jag redan få separationsångest från storkulan. kommer ju sakna den & alla sparkar. att ha nån så nära att prata med. trots allt gnäll älskar jag ju den och tycker att det är en fin mage...

din kommentar
från: Helena

Jag har hört många som saknar magen efter förlossningen... Å det är klart att du inte kan vara mörkrädd när du har den! :) Vad härligt att du fått en "syster"! Är det Annso..?

2007-05-16 @ 14:19:29
från: Sanna

Klart att du kommer att sakna din lilla mage, du har ju haft det roligt med den ett bra tag nu ;)

Har Lina och Björn köpt hus, vart då? Är så nyfiken jag vettu :P Det är ju så spännande med hus. Vill också bo i ett hus, men då vill jag ha ett nybyggt.

Kram

från: Sandra

Jag hade läst om att man kunde känna sparkar även när bebisen var ute. Trodde inte på det ... tills jag kände, i typ juli *garv* (hon kom ju i maj ...) Måste ju vara tarmarna eller nåt, men skumt är det. I början är ju magen kvar dock ... hehe ... mysbralls rekommenderas varmt i BBväskan (gärna gravidomysbralls) ;-)

Jag hade räknat ut att sista igångsättning för mig skulle vara morsdag förra året... Fy för övergång säger jag, men bebisen kommer ju när den är färdig ... eller innan :-)

Passa på att vila nu! Snart är det kört ... (trött mami)

PS. Jag är i Sandybay just nu, hos mor och far. Har du lust för en fika så vore det skoj! Jag har minitrollet med mig också.

2007-05-16 @ 23:27:59
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: Sanna

Ok, vad spännande för dem!
Japp vi bor i vallhov. I ett radhus precis som ni. Det är verkligen bra, förutom att vi inte har världens bästa grannar och det är det som gör att vi vill till ett hus :P

2007-05-17 @ 09:28:00

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback