3 månader & spruta.

ebba tackar för gratulationerna på 3 månadersdagen! å 3 månader innebär besök på bvc och vaccination. att jag kan bli så nojig för såna saker...men senast hade hon inte växt efter sin kurva & det var lite jobbigt. å dessutom spruta denna gång. jag som är så rädd för såna. men det gick ju hur bra som helst! nu hade hon växt alldeles utmärkt & pappan var ju med & höll i bebisen när det skulle vaccineras. det gick självklart alldeles utmärkt. inte ett ljud!

plåster är nödvändigt när man fått spruta!

sen blev det lite värre när vi kom hem...då mådde hon inte alls särskilt bra & värre blev det när alvedonen hamnade snett. så både igår & dag har hon vart trött & hängig mitt lillhjärta. kan ju förstå hur man känner det när ens barn är sjuk på riktigt....uh! trots att det var jobbigt igår var hon jättego när andreas kittlade henne & nöp na i kinderna. då tjöt hon och tyckte det var jätteskoj. sen blev hon nog lite rädd för sin röst...hon hade ju aldrig hört de ljuden förr! 

fick en liten kusinbebispojke igår!!

å idag fyller sandra GRATTIS GRATTIS!!

din kommentar
från: Sanna

Nä det är inte roligt när småttingar är sjuka :( Då får man försöka trösta med så många pussar och kramar som möjligt ;)

från: Sanna

Ok, men då kan vi kanske lika gärna ta på måndag vid 9. Kan väl träffas utanför då? Får se sen hur länge jag kan vara kvar med Junia, hon brukar nämligen sova sitt första pass vid 10 ungefär. Men jag hoppas det ska gå bra. Tror de brukar sjunga på slutet av passet, vore ju roligt att kunna vara med på det :)
Kram

2007-09-11 @ 19:53:30
blogg eller hemsida: http://nuffs.blogg.se
från: Syrran

Ebba är en liten tuffing som fixar sprutor å grejjar med ett glatt humör. Hoppas att vi kan träffas snart så jag får berömma henne en massa. Kram kram, syrran

2007-09-11 @ 22:53:59
från: Helena

Håller med om att det är läskigt med sprutor... Vet att mamma grinade när Micke skulle få spruta som bäbis... Å när han blev lite äldre & skulle få spruta hade hon två barn som grinade. Han för att han skulle få spruta & jag för att jag inte skulle få nå'n... För självklart ville jag vara lika brorsan! ;)

2007-09-11 @ 23:37:44
från: Annika

Bvc är ju som de är. Ta de inte på orden. Isac har också haft sin egen kurva och inte gått upp på hektot som planerat. Då får de det och låta som det vore världens grej. Precis som om man inte har tillräckligt mycket att oroa sig över som förstagångsmamma! Det är öppna förskolan på västanbygården imorgon. Kom dit vettja? :D

2007-09-12 @ 12:36:34
blogg eller hemsida: http://annikasdagar.blogg.se
från: Sandra

Tackar :) och grattis tillbaks!

2007-09-12 @ 18:30:49
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback