påsken.

i den här familjen har inte påsken vart någon direkt långhelg....a jobbade fredag. jag lördag och nu är han och jobbar. ingen påskmiddag eller släktträffar. dock en trevlig lördag kväll med tacos & lite vin & tp med lina & björn. småtjejerna sov gott i varsin säng. dessutom hann familjen med en härlig långpromenad idag!!!

i fredags hade jag & ebba trevligt besök av både sandra & anna!! på kvällen blev a & jag inspirerade av så ska det låta så vi sjöng en massa singstar innan jag var tvungen att sova så jag kunde va på jobbet 7.

att vara timvikare är så där....för en sån som mig som gärna har ett 7-16-jobb med en fast punkt och fast schema och resultat av vad jag gör blir jag mest förvirrad av det jag gör nu. många ? i mitt huvud.

nu ska jag hitta på nåt att roa mig med....ev pyssla....tv:n verkar inte vara min vän ikväll.

din kommentar
från: Helena

Jo, kommer ihåg hur slitsamt det var att gå på timmar. Å då hade ändå jag ett någorlunda fast schema. Men tog åt mig all extratid jag kunde få (så de inte skulle sluta fråga..?) vilket resulterade i att jag kunde jobba närmare 60h/vecka emellanåt. Detta var dessutom på den tiden då jag
inte hade lärt mig att säga nej än... Men jag tjänade en himla massa pengar & hade inte tid att göra av med dem ;)

2008-03-24 @ 09:47:21
från: Pia

Att jobba på timmar är ingen höjdare.. men de är ju ändå pengar.. de jag tyckt är jobbigast är att man inte kan planera något för ringer de in en vill man ju inte tacka nej.. å efersom jag bar är inom kommunen får man ju inte jobba mer än heltid å vissa månader är de inget jobb å andra hur mycket som helst, men man måste tacka nej för att de inte ska blui övertid =/ Men nu äntligen efter tre år är de slut timmat för mig =) De jag kommer sakna är ledigheten.. så mycket mera fritid! å vill man absolut vara ledig kan man ju tacka nej som timvik...

2008-03-25 @ 18:24:15

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback