med nya ögon.

min arbetslöshet har väl hittills inte lett till något fast jobb (å då menar jag inte bara denna vecka) men jag har fått möjlighet att få inblick i mina vänners arbete. och det har givit värdefull erfarenhet. man borde ha lite studiedagar på människor omkring ens arbeten. för ett tag sen var det annas jobb. igår & idag har jag fått nöjet att vara på helenas jobb på dagis.

oj. vilket givande jobb. vilket härligt jobb. sen har jag fått turen att ta del av två härliga dagar i solen. varav den ena tillbringades på utflykt till jädraås! och dessutom ett gäng härliga ungar. har känt mig så glad. men så ringde mitt mörka moln igår och tyckte att nu måste jag komma dit och jobba. vill ställa mig och bara skrika VILL INTE VILL INTE VILL INTE!!!


din kommentar
från: Anna

Ja visst är det för härligt å va på dagis med alla barn...man blir sååå glad och mår såå bra :). Ibland undrar jag om det är det jag borde ha sysslat med. Va kul att du fått några studiedagar här å där, måste ju va skoj :)



Du har alldeles rätt! Man borde få komma ut å ha studiedagar som vuxen också!



från: Helena

Det var jätteroligt att du ville komma & provjobba hos oss & att du trivdes med det :) Håller med om att man borde få prova på & vara lite här & där. Det har varit min önskan. Olika jobb olika dagar. Även om jag hela tiden varit ganska säker på vad jag vill göra med mitt liv :)

2008-05-28 @ 23:42:54

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback