sista april & första maj.

igår bad jag a att hålla kissarna inne på kvällen eftersom folk nödvändigtvis måste skjuta raketer & smällare å grejer.......så rädd att de ska bli skrämda. de förstår ju inte....så nu släppte vi ut dem en sväng i kväll & vad händer jo grannungjävlen skjuter raketer som aldrig förr. kan det inte vara lag på att det bara få hålla på med sånt en dag + på nyår då. jaja..får väl försöka locka på dem strax...just nu irrar de runt som tokar..som tur var håller de sig i trädgården.

jaha. nån som såg mig i tidningen? schnygg! det var bara en sån där liten fråga om vad man skulle göra på valborg. de har skrivit mitt namn & att jag är mammaledig & i svaret på frågan står det att jag ska jobba. låter väl inte riktigt rätt?! men så var det........intro-jobb som tillbringades på akuten fem timmar (inget som hänt mig eller så!). jag kan bara säga att jag är imponerad av människor som väljer dessa yrken...läkare & sjuksköterska...de är värd hööög lön!! inte bara för jobbet de gör utan för allt tålamod & stress de får utstå......

tycker också att min kära vän
anna gör ett alldeles fantastiskt jobb...en fin människa du!!

första maj idag och nu ska våren vara här. härligt!! har köpt cafébord & två stolar att ha på framsidan så vi kan äta frukost i solen. mys!!

å så: grattis till daniel & alva idag!!

din kommentar
från: Helena

Måste ha missat det där med tidningen... Eller var det i GD..?

2008-05-01 @ 22:18:16
från: anki.

ja precis det var GD...

2008-05-01 @ 22:56:05
från: Anna

Men va gullig du är kära vän :)

Jo, jag kikade in hos en av de boende som har Gefle Dagblad så jag såg dig i tidningen sen, det var ju helt okej, inge konstigt :)

Apropå det du säger om läkare å sånt, håller med om att man imponeras över dem och de om någon är värd hööög lön!

Myspys med bord å stolar för utefrukost :)

Apropå det där med loppis så kanske vi borde hyra oss ett bord nångång å sälja av lite skrot :). Om inte annat så för en rolig grej! Det var inte nån tokig ide!

Kram på dig vännen min!!!


skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback