att se möjligheter.

plötsligt blir vardagen lite annorlunda...sökte ett jobb. ett telemarketingjobb. skulle jag aldrig aldrig aldrig göra. men jag fick gå på intervju i fredags och igår var jag där för att kolla lite hur det funkade. å i morrn ska jag börja. jag är inte upp över öronen förtjust över tanken..sitter inte och jublar åt att jag fått ett jobb. det handlar inte om att jag inte vill jobba...det handlar om pressen. en månad på prov. och det gäller att prestera. det är stor konkurrens. går det dåligt åker man ut. på ett sätt triggar dessa förutsättningar men samtidigt skrämmer de skiten ur mig. hur ser det ut på papper sen? kickad efter en månad....

jag håller en tumme för mig att jag kan kliva över min höga tröskel av rädsla och bara kliva in i rollen. det handlar om att ringa företag. det handlar om att inte låta mig själv som person nedslås. antingen går det åt helvete eller så förvånar jag mig själv med ett jävlar anamma och får på köpet utveckling och erfarenhet. och kanske lite extra pengar för grundlönen är ju kass som ni förstår....dock mer än a-kassan jag får nu! som sagt...jag måste se möjligheterna. detta var inte vad jag trott när jag klarade min högskoleexamen men man vet ju aldrig vart man kan ta sig.

återkommer med hur det gått. har alltid önskat mig dagtider så 8-17 passar fint. lediga helger. men det blir inte många timmar över på vardagsdygnet att träffa ebba. är väl hemma till 18 och sen somnar min älskade lilla fis 19. hur det ska gå när andreas jobbar fm vågar jag inte ens tänka på. näe. två bilar vore ju på sin plats!


din kommentar
från: Faster Anso

Grattis! Jag vet att du kommer klara det galant. När vi grejjat polon kan nån av er låna den de dagar då jag inte behöver nån bil. Bara att säga till när ni behöver den. Känns det jobbigt får ni komma över hit å mysa när som helst...kramar!

2008-11-05 @ 09:42:46
från: Sandra

Det är inget fel med att ta ett annat jobb man kanske inte tänkt sig i väntan på det man verkligen vill ha (själv jobbade jag som nanny efter min examen, sen turistbyrån, oerhört kvalificerat). Funkar det inte efter en månad var det förmodligen inte nåt du själv trivdes med heller och en månads provanställning är ju inget du behöver ha med på nå papper, ingen skada skedd (nu tror jag ju du kommer få vara kvar men det kan ju dämpa pressen lite). Se det som en utmaning och en chans att överkomma rädslor, ett jobb för stunden tills du hittar vad du vill ha (och skulle det vara det här jobbet är det ju toppen med!). Lycka till och keep us posted! :)

från: Anna/Levindas Värld

Men grattis till jobbet, äntligen nån som fattat att det är DIG de ska välja!



Sen är det ju så att allt kanske inte blir som man tänkt sig från början men det kan bli jävligt bra ändå :)



Man utvecklas ju alltid på nåt vis genom det man gör och det kommer du göra genom det här jobbet också. Och provar man inte så vet man aldrig vad man skulle tyckt om jobbet. Är det så att man gillar det så är ju det skitbra och gör man det inte så vet man det. Jag hoppas du får en riktigt positiv upplevelse av det här jobbet och känner att du växer som person och utvecklas, jag håller tummarna!



Puss å kram på dej vännen och återigen ett stort GRATTIS!!



2008-11-05 @ 09:59:22
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se/
från: Helena

Jag har ju redan sagt det...men återigen GRATTIS! Jätteroligt & tufft! Å eftersom du inte är nå'n telefonmänniska, så tror jag bara grejen med att du SÖKT ett så'nt jobb fått dig att växa. Håller tummarna för att det blir toppen! :)

2008-11-05 @ 13:33:42
från: Anna

Grattis till jobbet!

2008-11-05 @ 20:02:09
blogg eller hemsida: http://anna1441.webblogg.se/
från: Tina

Grattis till jobbet!! Vart är jobbet nånstans, i Gävle eller??

2008-11-05 @ 20:44:46
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Anette

Jag håller bägge tummarna för dig imorgon. Kommer säkert att gå alldeles utmärkt.



Många lycka till kramar

2008-11-05 @ 22:52:39
från: Karin

tack:) hoppas allt är fint med dig också:) te piggar upp, även nu på jobbet, men har rejält ont i halsen, man blir ju så trött och allt blir så jobbigt av det:( ha en finfin dag!!

2008-11-06 @ 09:26:38
blogg eller hemsida: http://karinolofsson.se
från: pettsson

Grattis tjejen. Du kommer att klara detta galant! Visst, lite nerver första dagarna men så är det för alla. Kom ihåg att kliva ur A och in i jobbrollen. Det handlar lite om att spela teater :-) o du, de kan inte se dig.

Pussa lilltrollet från mig.

Kram kram AP

2008-11-06 @ 11:36:26

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback