härligt med höst...ibland.

åh vilken härlig helg det vart! i lördags var vi ute på gården länge länge och pysslade. plockade av bär på häcken så vi ska kunna klippa den...var nog en närmare 100 liter som fick åka av. tydligen är de ätliga så jag har idag kokat saft på lite grann. första gången i hela mitt liv jag kokar saft...så jag antar att det är katastrofsmak på den!

familjen yrrol & favoriterna tvärs över gatan var här halva dagen + hela kvällen. pojkarna eldade i tunnan andreas släpat hem från jobbet. jag tyckte mest det var pinsamt med all rök. men grannarna har inte klagat...än. sen hämtades det mat på stan och småtjejerna sprang runt som galningar i hela huset och rev ut allt som gick på golvet. sen slocknade de i varsin säng och vi andra spelade absolut överens (eller inte fegisarna som känt varandra längst och förmodligen skulle ha vunnit stort ;) ) & kort. massa skratt & tok!!

idag har vi vart till hammarby på kalas och fått hur mycket gott att äta som helst!! och hur mycket trevligt sällskap som helst så klart! stackars ebba druttade omkull...såg inte ut att vara nån skada men sen började det rinna blod ur både mun och näsa. stackars pluppen!! nu ska det eldas & mysas här!

din kommentar
från: Tina

Åhh så mysigt att kunna elda inne, sånt saknar man en kall höst/vinterkväll!!

från: Anna

Låter som en kanonhelg det där! Va härligt att kunna vara ute i trädgården och dona avis



Mindre roligt med Ebbas drutthistoria dock, stackarns jänta...



Tänkte jag skulle kika förbi nån dag, va sägs om fredag?



Kramen

2008-09-14 @ 23:20:34
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se/
från: Helena

Vad var det för bär..? Vi har oxå varit ute & donat i trädgården idag. I flera timmar. Tänkte att det skulle ge Cellis en färdknäpp, men så tyx inte vara fallet...

Åh, så roligt med spel!!!! :)

2008-09-14 @ 23:50:57
från: Faster Anso

Tack för att vi får vara med er. Det bästa vi vet att skratta å toka. Hemskt med Ebba igår men jag hoppas hon är ok idag. Många kramar från oss som vanligt :-)

2008-09-15 @ 11:20:27
från: Anna

Hallå! Jamen då kikar jag gärna förbi framåt ca 16.30 om det går bra på fredag?



Slutar 13.30 å tänkte passa på att slå 2 flugor i en smäll å passar på å hälsar på Tina direkt efter jobbet :)



Kramis

2008-09-15 @ 21:44:09
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se/
från: Tina

Hejsan!! Läste förut att du var sugen på att sälja barnkläder och jag har fått höra att söndag den 28 september kl 10-14 är det klädbytardag i Kungsgårdens sporthall. Så är du sugen kan du säga till för jag har numret till henne man ska ringa och boka bord. Det kostar för den delen 50 kr.

Tänkte ev ringa imorgon och boka till mig.

2008-09-16 @ 16:45:36
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Tina

Ja det känns enklare om man kan sälja lite "in real" än å sälja allt på Tradera.

Jag har väl sådär lagom mkt att sälja men det blir säkert en del kassar när man väl plockar ihop allt. Har bla 2 vinteroveraller som aldrig vart använd förra året.

2008-09-16 @ 19:38:28
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback