äter såna här nu...


rocky road....något av det godaste godiset som finns!! bakade sånt förra året (inte de jag äter nu...) och måste nog göra i år igen...nu är det vår bakgumma på jobbet som försett oss med diverse godsaker.

Färdigt på: 40 min
Ingredienser

12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


din kommentar
från: Helena

Aaahhh, just det! Så'nna glömde jag nog att göra förra året. Gjorde så'nna för ett par år se'n. Men nu har jag ju både minimarschmallows & jordnötter hemma, så då saknas det ju inte så mkt ;)

2009-12-05 @ 00:35:09

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback