inte alltid roligt.

lämnade lilltok på dagis och fick fylla i ett papper ang tider...
fröken: fyller i så här tills du får ett jobb.
jag: om jag någonsin får ett jobb.
fröken: om du vill ha ett jobb.
jag: om jag vill...vad som helst i princip..
fröken: ja jag skojade bara.

vi skrattade lite. jag förstår att folk skojar. men det gör ONT! jag visar det inte. är bara mitt vanliga snälla jag. men ibland har jag lust att be folk att dra åt helvete. detta är inte personligen mot henne för jag tycker jättemycket om fröknarna och de är omtänksamma och frågar ofta hur det går. men när man har en dålig dag kan allt knäcka en. jag lovar. ingen skulle vilja veta vilka tankar som mal i mitt huvud.

och om det är något jag VILL så är det väl att ha ett jobb. jag står inte ut med tanken att folk tror att jag vill vara hemma å lata mig eller vad man nu tror att jag gör. visst..jag ska inte bry mig om vad andra tycker å tänker...men det är inte alltid så lätt. hörde igår att en annan mamma fått jobb...ett jobb jag sökt som jag trodde jag skulle få...där man inte behöver nå mycket mer än att ha gått ut gymnasiet. har vart på allmän intervju och godkänt lön för uppdrag inom det bemanningsföretaget. så vad är problemet? varför inte jag? måste man vara 20 å snygg för att svara i telefon? ja jag jämför mig...tror ibland att det handlar om att jag har barn..men det gjorde det ju inte i det här fallet. trots att jag blir totalknäckt ibland så motiverar det mig ändå att jag någon gång kommer att få visa hur jävla bra jag är egentligen!

din kommentar
från: Sanna

Ja det där är inge roligt att höra de där kommentarerna av folk. Jag vet ju verkligen hur du känner det. Man kan nästan känna sig lite smått galen av att vara hemma för länge.

Jag tror att det bästa sättet att få ett jobb är genom kontakter och tyvärr så har man inte alltid det.

Hoppas det vänder snart. Tänker på dig!

Kram

från: Tina

Förstår att det känns tugnt att gå hemma så länge och inte ha ett jobb att gå till. Det är ju ändå en trygghet och nått socialt. Men nu kommer ju sommaren och chans till sommarjobb som kanse leder till nått mer. Snart ska du se att det lossnar! Skickar en styrkekram!!

2009-02-26 @ 10:50:55
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Helena

Hoppas att det löser sig!

Men som det är nu med 3000sökande till 90 platser, så är det väl inte säkert att den bästa får jobbet. De orkar väl inte lösa igenom alla ansökningar.

Men hoppas verkligen att det dyker upp nå't snart!

2009-02-26 @ 12:55:39
från: andreas

För min del vet jag ju redan hur bra du är. Och jag är helt med på det du säger om dryga kommentarer. Och jag kan bara säga att jag blir minst lika förbannad som du när du "snubblar på mållinjen".

2009-02-26 @ 18:53:06
blogg eller hemsida: http://andreasjohnstefan.blogg.se/
från: Anette

Tycker så synd om dig, men absolut att din tur kommer även om det känns hopplöst just nu.

Många kramar

2009-02-26 @ 19:57:15
från: Sandra

... om du vill! Jag förstår att du blev ledsen! Kram! Klart man vill!



... kan kanske jämföras lite med när läkare sa åt mig, "ja du kan ju föda vaginalt, om du vill". OM JAG VILL!? Vafan, tror han jag inte ville förra gången eller? Då blev jag också ledsen.



Kram igen, och GRATTIS i efterskott. Skäms att jag inte varit inne på så länge.

2009-02-26 @ 20:34:34
blogg eller hemsida: http://finafroken.blogspot.com

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback