lååång promenad.

skulle bege oss på en liten promenad idag...ebba sov 1,5 timme i vagnen ute sen tog vi och promenerade i väg. jag kände mig inte så pigg idag. vi gick 14 och tänkte hinna hem till skidorna började på tvn strax före 15. gick en skogsväg där vi trodde att vi skulle komma fram rätt snabbt till stensätra.....jo visst. vi gick och gick och efter en timme så kom det lite bebyggelse...bortanför..närmare sätra var vi. ebba började tröttna. mamman började tröttna..pappan tokade runt och höll humöret uppe på oss. efter 16 var vi hemma!

och vad hittar man i trädgården då....jo en soppåse! vem fan kastar en soppåse i någons trädgård?? ok...moppeungarna som kastade ägg i somras..men det här var väl på gränsen?!!

kan ju säga att jag känner mig duktig efter en 2-timmars proemand iaf...och trött! jag gillar ju att gå så det var eg bara roligt men jag vet inte vad som hänt med mitt revben...det har gjort ont över en vecka nu. kan man typ hosta så de går sönder eller?


din kommentar
från: Helena

Haha! EXAKT den där vägen "råkade" vi ta oxå. Vi gick in där bakom Prix nå'nstans, kom till en avstickare vid järnvägen där man kunde komma fram till Vallhovsvägen, men där tog vi tydligen inte av, utan tyckte att det var en bra idé att fortsätta tydligen. Slutade med att vi hamnade lååångt ute i tjottahejti. Haha!

Jag hade ju förskjutet revben för x antal år se'n, som berodde på att jag hade burit runt på ett tungt barn, som inte kunde gå, hela dagarna, samtidigt som hon skrek mig i örat. Jag blev beordrad att göra stretchövningar för att det skulle rätta till sig. Jag kan visa dig om vi ses nå'n dag. eller om det går att söka på stretchövningar för bröst & rygg. Borde ju vara detsamma tycker jag...

2009-01-18 @ 19:31:49
från: anki.

Vi träffade grannen i stora gula huset på vägen hem och han hade gjort samma sak! Men hade hamnat ändå i Trebo till slut =) Vi är tydligen inte ensamma!

2009-01-18 @ 19:53:41
från: Tina

Man kan hosta sönder revben, så det är mkt möjligt att du gjort det om du haft en hemsk hosta.



Härhemma har vi en sjukling efter 3 dagar på dagis. Haha!!! Så ingen inskolning för oss imorgon....

från: Helena

Haha! Hade han hamnat ända där borta pappa K! ;) Jag hade inte en aning om vart jag var till en början när vi kom fram till bebyggelse. Ändå är det ju mitt gamla promenadstråk där bortåt Sätra (från när jag bodde hemma), men inte sååå långt bort. Han kanske inte kände till trakterna alls & därför gick åt fel håll ;)

2009-01-18 @ 23:28:59
från: Anna

Härligt med en långpromenad! Kram

2009-01-19 @ 07:21:45
blogg eller hemsida: http://anna1441.webblogg.se/

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback