shantaram & el choco...fredens man & blondinen.

mitt personliga bibliotek heter veronica och tvingar mig nästan i vissa fall att läsa böcker. och dessa böcker är alltid så bra och helt i min smak!

i födelsedagspresent fick jag som jag nog tidigare skrivit om SHANTARAM och innan jag läst fördigt den prackade hon på mig EL CHOCO.  två böcker som återberättar helt otroliga sanna livshistorier. 

shantaram  om en mans flykt från fängelse i australien. han hamnar i indien och där får man följa hans fantastiska liv...till en början bestämde jag mig nästan för att åka direkt till bombay för att ta del av detta för den beskriver allt så härligt. men den blir blodig och det kan ju vara bra att var förberedd på när filmen kommer (förhoppningsvis om nåt år med johnny depp i huvudrollen) jag tror jag måste säga att shantaram är i särklass den bästa bok jag någonsin läst! mest gripande iaf...


el choco handlar om en svensk killes liv i bolivianskt fängelse. något som man inte tror existerar och så långt bort från svenska fängelsers alla regler...vi kan omöjligt prata om öppen anstalt i detta land. det här är en helt galen miljö.  och egentligen..till vissa delar kanske det borde kunna vara så där vad gäller familjebiten. fast under lite andra förhållanden förstås. den är absolut en av de bästa böcker jag läst.


lite läsningstips om någon vill ligga i en solstol i sommar och njuta! jag har ju förbrukat dessa superböcker redan..snyft. påbörjade aldrig fucka upp i morse...kanske den är en hit å.

din kommentar

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback