intervjudag i falun.

igår var det dags för en heldag i falun. har sökt en ky-utbildning - hälso- och sjukvårdssekreterare. har vart inne på att läsa det ett tag. egentligen vet jag inte varför men på nåt sätt så lockar det. egentligen vill jag ju ha ett jobb men det går ju så där som ni vet...å jag har inte vart så supertaggad på detta och funderade om och om igen om jag skulle åka igår. men som pappa sa - det är ju en erfarenhet!

så dagen inleddes med ca. 25 knäpptysta tjejer/tanter i ett klassrum lyssnades på en trevlig karl som berättade om utb. sen ett svenskatest på dator - man skulle svara på två frågor. sedan ska personal från landstinget och skolan bedöma en utifrån detta. sen var det lååång väntan...som tur var hittade jag ett par trevliga tjejer att slå ihjäl några timmar tillsammans med. vi var tre som åt lunch och satt och pratade...svårt när man aldrig träffats (förutom en då som jag faktiskt spelat handboll med i världens bästa lag...vi vann allt!) och svårt när alla ska på intervju och slåss om platser för en utb. jag var konstigt nog inte ett dugg nervös. kanske beroende på att jag inte tagit så seriöst på att jag ev ska gå utb. så efter 4-5 timmar var det dags för mig att bli intervjuad av en kvinna från landstinget gävleborg samt att en från skolan satt med och antecknade. blev nog lite konstiga svar men kändes rätt bra iaf (sandra om du läser detta så måste jag tacka för all info du gett mig. även om du tycker det var lite så hade jag användning av massor på intervjun!!).

sen var dagen över...skönt att göra något annat. skönt att känna att jag gjort något bra! och.......ja om jag inte var taggad tidigare så känns det iaf mer som att jag vill läsa detta. gärna tillsammans med de tjejer jag träffade!!! visst finns det tveksamheter. men inte över utb. snarare över ekonomi och sånt....men nåt extrajobb till hösten kanske man kan hitta. och jag var inte den enda som redan hade utb men som ändå ville läsa vidare.....

men nu ligger det inte i mina händer nå mer....nu får jag vänta till midsommarveckan för att se om jag kommer in och sen ta beslut om vad jag vill!

din kommentar
från: Helena

Åh, så spännande! Å som sagt, vad du än bestämmer dig för, så är det ju en jättebra erfarenhet! Lycka till! :)

2009-05-19 @ 10:07:20
från: AnnaMJ

Jag håller tummar å tår på att det går bra. :-) Lät ju intressant det där. :-)



Kram

2009-05-19 @ 11:00:36
från: Anna

Men va spännande, ska hålla tummar å tår för dig!



Sicken tur att man har människor ikring en som peppar en ibland när det behövs som mest :)



kramar i massor!

från: Sanna

Det låter spännande! Det är faktiskt roligt att utbilda sig, även fast man redan gjort det förr ;)

Hoppas du kommer in =)

2009-05-21 @ 07:27:55
blogg eller hemsida: http://partankar.blogspot.com
från: Sandra

Va kul att informationen var till hjälp! Och hoppas nu att du kommer in på utbildningen.. det behövs verkligen fler yngre i yrket. Jag håller tummarna för dig! :-)

2009-05-21 @ 22:03:47
blogg eller hemsida: http://sandrasboning.spaces.live.com

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback