nygammal altan.

idag har jag vart ute i solen mest hela dagen. det har som vanligt resulterat i fin knallröd färg. visst går det över fort men det är onödigt!! ebba fick ordentligt med solskydd iaf så lite smart är man. jag har rensat ogräs & karln har oljat in altanen. antingen att låta den ruttna bort (eftersom den lutar mer än tornet i pisa) eller göra det bästa av det så länge..så det fick bli det sistnämnda. å så lite ärvda halvmögliga solskydd & ommöblering. å helt plötsligt fick vi ett nytt uterum! såå mysigt! önskar mig lite vita stora lyktor & en vit plastmatta till detta.

ebba & jag var till coop mitt i fredagspensionärsrusningen. ingen höjdare i sig och mitt i allt ringde det. ett samtal jag var tvungen att ta...ebba satt och skrålade lille katt (som är favvosången för tillfället) & tanterna rusade över mig medan jag försökte höra vad hon sa. hon mailade sen för att förtydliga. haha! på måndag får vi se...berättar mer då. håll alla tummar ni hittar på!

annars har vi haft besök av virre & ally. och idag av helena & alice. i morrn ska vi nog pallra oss ner på stan för att trängas med alla mammor som vill att just deras barn ska se mora träsk. för ebbas del kvittar det nog för hon har aldrig hört dem. och lite konstigt tycker jag det är....var de inte redan gamla gubbar i alldeles för små shorts när jag var liten??

mors dag på söndag..får man önska sig vad man vill?!!
nu ska nog pokeränkan krypa ner i sängen...eller virka lite till...nytt prjekt på g!

trevlig helg i solen om nån läser!!!

din kommentar
från: Helena

Tack för att vi fick komma idag & dessutom blev bjuden på mat! lyx

Håller en tumme på måndag! Å Lille katt är ju inte fyskam heller! Den duger finfint som bakgrundsmusik när man ska prata viktigheter :)

2009-05-29 @ 23:28:12
från: Anna

Trevlig helg! Ser framför mig hur du blir nästan nersprungen av pensionärerna, Ebba skrålar och du försöker prata i telefon :)Lite småkul! Kramar


skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback