Herr Nilsson Sundberg.



=




Japp, nu heter lillebror Herr Nilsson, för det har Ebba bestämt!! Vi var och lyssnade på hjärtat idag Ebbis och jag, det lät som en galopperande häst så jag föreslog Lilla Gubben i stället, men det blev vilda protester, han heter Herr Nilsson!!

Har i princip hela tiden räknat grav.veckor som årets kalenderveckor, för det har stämt så bra. Å på lappen från UL skrev hon 19+2, alltså v. 20 som jag fattar det? Bokade tid hos BM och hon kom fram till att jag skulle vara i v.24 idag. Vilket jag också räknat ut, genom olika sidor och liknande. Men när jag kommer dit idag så säger hon att jag inte alls är det, utan i bara v.23 och då kan man INTE mäta magen!! Då måste jag komma tillbaka om nån vecka...Jag känner mig grymt förvirrad??!! Trodde att jag efter 1,5 graviditet hade koll på detta men tydligen icke!

För övrigt saknar jag Malin som vi hade förra ggn, hon var så otroligt fantastisk!!!! Kände mig så trygg, kunde fråga och hon tog sig tid....Nu är det som att man ska vara expert, det informerades om förlossning och frågades om amning, men inte hur jag mår nu. Det andra kan man väl ta nästa gång.....kvittar allt bara för att man redan har ett barn eller??? Man hinner glömma på 3 år skulle jag vilja säga. Nä, ska jag känna så här varje gång känns det inge intressant att gå....förutom hjärtljud då.

din kommentar
från: Helena

Vem har ni..? Helena..?

En i min föräldragrupp, som födde barn nr 3, hade de lämnat ensam under förlossningen & rusat iväg på annat håll. Känns ju som att man inte skulle behöva förlösa sig själv för att man gjort det förr...

2010-06-14 @ 23:15:30
från: anki.

Japp,Vi har henne. Kan väl inte bara vara jag som upplever henne flummig?? Hon är ju jättegullig visserligen..

Nä uh....man kanväl vara lika osäker fast det är tredje barnet!!!

2010-06-15 @ 02:48:13
från: Tina

Åhh vilken fin mage. :-)

Ja det som är lite synd är ju att man inte kan åka tåg om man ska till järnvägsmuseumet för det ligger en bra bit därifrån. Jag hade också tänkt åkt tåg men vi får ta bilen istället.

Vi åker iaf dit till kl 10 då de öppnar, så är ni sugna å åka in så är ju vi där då iaf. :-)

från: Angelica

ja så var det för mig med! Fick inte ens någon föräldragrupp efteråt.. :(

2010-06-15 @ 10:12:34
blogg eller hemsida: http://minamobilbilder.blogg.se/
från: Helena

Vi hade oxå Helena. Otroligt vimsig, men jättegullig, så jag tyckte jättemkt om henne! Var så sorgligt att vi inte skulle få gå kvar hos henne se'n, utan fick byta till BVC-sköterskan som jag inte alls varit särskilt förtjust i...

Säg åt henne att du vill ha lite info vettja! :)

2010-06-15 @ 20:23:08

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback