Sommarlov!

Var ett par dagar sen nu...men man sitter ju inte vid datorn allt för ofta, åtminstone inte allt för länge. Just nu försöker jag förstå mig på hur dubbel bokföring funkar och då kan man ju passa på att göra en massa annat i stället. Barnet sover och karln har match som vanligt. Snart sommaruppehåll på fotbollen, å så jobbar han bara i helgen + nästa helg för övrigt är han ledig till helgen v. 31. Ebba har sommarlov!! Härligt att sova på morgonen, sega med frukosten och ha somriga vardagar utan att pappan ska i väg på konstiga tider!

Hoppas på många fler såna här solkvällar så man kan sitta ute och bara prata.....jag måste passa på att göra lite vuxengrejer å, nu när jag inte är så låst med att vara med fröken fräken.

Jaha nu lät det ju som att allt var frid och fröjd, men bakom detta döljer sig trots av värsta sort. Eller konstigaste. För det första blir man ju som förälder helt ställd när barnet bete sig sämre än hon gjorde när hon var två..kladdar med maten värre än värst, springer ut i vägen utan att titta, pillrar och grejar....å så gråter hon för ALLT! Allt man säger eller gör kan hon vända så att hon får gråta lite, hon sätter fast sig i saker och gafflar om att hon inte kommer loss, allt för att få gråta lite....ja...de låter kanske milt, men man blir helt förvirrad, irriterad och less. Undrar vad nästa period kommer att innehålla?!? Intressant! Tur att hon är världens goaste mellan varven!

Idag har vi vart och firat faster, grattis igen!!! Roligt att leka med henne, Adam och Isak!! Mer mer mer sånt snart!!! På fredag förstås då är det ju midsommar....vad ska ni göra då då?

din kommentar
från: Angelica

åh vad roligt med dubbel bokföring.. :) Vi får Hoppas att trotsen inte håller i sig från till tio-års åldern!? Måste ju vara slut på den snart...

från: Helena

Dubbel bokföring..? Ska man ha så'nt..?

Hääärligt med sommarlov! Vi får se till att ses nå't :)

2010-06-21 @ 20:40:59
från: anki.

Hehe ja för företag är det nog bra iaf =) Du klarar dig nog med din vanliga hushållsbokföring, hihi!!

Klart vi måste ses lite..



Å Angelica...näääe de e inte kul nu...

2010-06-21 @ 20:53:02
från: Faster Anso

Tack för allt idag. Både besöket och de superfina presenterna. Jag blev superglad. Vi tycker också att det är jätteroligt att träffa er. Här hemma har jag två småttingar som blev impad av Ebbas Manboy sång och tog efter den direkt :-)Längtar till fredag. Då blir det skoj igen! Kram till er alla så länge!!

2010-06-21 @ 20:53:03
från: Tina

Funderar du på å starta eget? Tänkte på att du läste på om dubbel bokföring.



Ja du trotsen,, man slutar aldrig att förvånas...Men det är ju tur att de är världens goaste mellan varven så man orkar. ler



2010-06-21 @ 21:27:16
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Anna

Härligt med sommarlov!!



Här är det också "sommarlov" ett tag framöver så om du vill ha vuxentid så hojjta till! Åka nånstans å ta en fika, spela minigolf, ta en glass i Boulongern, gå på nån loppis, shoppa eller bara sitta här på balkongen å fika så är jag med på det :)



kram-kram!

2010-06-21 @ 21:53:23
blogg eller hemsida: http://levinda.se
från: Anna

Tjoho!



Nedå jag behöver inte stå innan v. 29 :) Huvudsaken vi spikar in det på nån lördag då jag är ledig bara så kör vi på den lördag som passar oss båda :)



Har kikat i almanackan och lördagen v. 29 är jag ledig så vi kan spika den om du vill? Då har man gott tom tid att plocka ihop grejer man vill bli av med också och säker på att man hunnit gått igenom det mesta rasslet här hemma :)

2010-06-21 @ 22:38:17
blogg eller hemsida: http://levinda.se
från: Sanna

Jag vet precis hur det känns. Har tom börjat undra om det är nåt fel på Junia. Hon gråter också hela tiden, trotsar emot allt och gör konstiga saker emellanåt. Men dethör väl till.

Tur att även Junia är världens goaste emellanåt.

Det hör väl till och det är nog bara att stå ut med det antar jag.



Kram

2010-06-23 @ 07:19:37
från: anki.

Nä Tina, inget eget på g, önskar jag hade en bra idé & någon att starta med, men nä....

2010-06-23 @ 20:09:15

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback