Blöh.

Nu ska jag gnälla - så, nu är det förvarnat.

Förra gången jag var gravid var jag "trött" i ryggen och efter en arbetsdag, lite senare i graviditeten, kunde jag vara helt slut efter att ha stått en hel dag. Hade i början lite besvär med ischias men ingen fara. Men den här gången!! Det är ju helt bisarrt va ont det kan göra i en kropp!! Från det jag vaknar i princip börjar höften/bäckenet att jävlas, efter ett tag när jag gått lite smärtar det vid varje steg typ och då och då viker högerbenet ihop sig för det smärtar så. AJ! Sätter jag mig på något lägre än en soffa får jag minsann skylla mig själv, det kan ta ett tag att komma upp. Ligga ner över huvudtaget är värdelöst, befriande men det ger mer smärta. Bäst att bara sitta. Så, nån som vet, är detta foglossning????

Mina stora förhoppningar nu är att det vips ska gå över, jag inbillar mig det. Annars är ju hela jäkla sommarn förstörd. Jag vill leka och vara ute och härja i sommar, gå i Furuvik, åka på semester å se en massa saker. Å skulle jag få jobba nån vecka vill jag det. Men som det är nu så vill jag bara skita i allt. Börjar ta på humöret rejält märker jag. Snäser å orkar inte prata....


din kommentar
från: Helena

Åh, hoppas att det vips försvinner! Hör med din barnmorska tycker jag. Men jag har hört flera som sagt att foglossningar odyl blivit värre med andra barnet.

Nu har jag skickat båda dina nr till Fäbogården iaf.Så hoppas att du får/kan jobba då.

2010-05-27 @ 21:44:47
från: Anna J

Hej hopp!! Tyvärr verkar det väl vara fogarna, fråga mig som vet. =( Jag tycker att du ska ringa och prata med kiropraktorakuten i Gävle, killen där säger att han kan göra underverk! Själv har jag ju bara provat på akupunktur (bara skit för mig iallafall) Foglossningsbälte (Jag har ett du kan låna/köpa om du vill) och det sista som blev för mig var kryckor, vilket bara gjorde mina handleder värre ist, men så långt går det nog inte för dig. Det du bör tänka på iallafall är att inte plåga kroppen för då kan du få problem senare i livet oxå. =( Så bär inget tungt och gå försiktigt! Hör av dig om bältet! Kram och hoppas du blir bättre!! <3

2010-05-28 @ 07:29:15
från: Angelica

men gud så skönt!


skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback