stolt.

jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka mina känslor.
det känns bara tomt. helt sjukt. konstigt.
i höstas var jag helst säker på att jag skulle strunta i skolan. vänta till nästa år.
men så kämpade jag. en kurs i taget. 
det var fler gånger jag tänkte ge upp. inget var särskilt givande.
alla tjatade på mig att inte sluta nu. jag tyckte att ingen förstod mig.
men jag gav inte upp. tack vare tjat och nån sorts envishet som tydligen bor inom mig.
har två veckor nu på mig att komplettera det som sades på opponeringen igår.
ganska mycket. men jag hinner.
för övrigt är jag klar.
klar med c-uppsatsen.
klar med skolan.
klar med tentor.
klar med missbrukarvårdsprogrammet.
klar med tågresandet.
klar med eskilstuna.
om jag vill. jag kan välja fritt. helt utan tvång.
jag har en fil. kand. i sociologi.
det är ingen hög utbildningsgrad. men jag har den.
jag har klarat något jag aldrig trodde skulle gå.
jag är. för andra gången i mitt liv (första gången var körkortet).
stolt över mig själv.
jag har lyckats med något!


din kommentar
från: Helena

Fyfan vad du är bra! *sjunger&skrålar* Fil kand låter väldigt vuxet & proffsigt tycker jag!

2006-06-08 @ 14:43:48
från: Anna

Ett stort grattis till fil. kand!!! Jag känner igen den där stoltheten, inte ofta man känner den om sig själv men ibland såå =). Mitt första "stora stolta ögonblick" var också körkortet! Det var overkligt! Sen var det att flytta hemifrån, få allt att funka på egen hand, det klarade jag! Och nu, stolt över att ha sparat pengar så jag kan köpa mig en egen bil, alldeles själv!!! Ja ibland är det bra skönt att få vara lite stolt över sig själv också!!!! Ett STORT GRATTIS!!!

2006-06-08 @ 20:29:12
från: Anna

Och stolt över att jag tog mig i kragen och utbildade mig efter gymnasiet också, till väktare som jag velat så länge och tillsist gjorde, även fast jag upptäckte att det inte var så skoj! Men jag gjorde det och kan gå vidare, slipper fundera på hur det skulle varit ifall jag struntat i att satsa!! Haha, härligt!!!!

2006-06-08 @ 20:30:49
från: Sandra

Aaaaaaaaah GRATTIS!!!!!!!!!!! Va roligt!!! Stolt ska du vara!! Kom precis hem från Nice, var himla härligt! Ska väl packa upp lite lådor från Örebro och ett stycke resväska sen är det la bara att börja jobba imöra. Men grattis!!

från: Nettan

Hej.. Grattis till examen. Du känner inte mej (och jag inte dej) men jag hoppade på 3:e terminen på missbrukarvårdprogrammet som började idag. Dålig på info, tänkte bara se om du vet om "fältstudier" i 3 veckor innebär praktik här på hösten?

2007-08-21 @ 16:03:18
blogg eller hemsida: http://nettisen.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback