annars då.

jobbet går bra. mycket nytt och mycket trötta dagar.
men det är långt ifrån stressigt som butiksjobb annars är.
man hinner göra rätt och läsa sig.
det är till och med långtråkigt och man jobbar mkt själv.
men samtidigt är det otroligt roligt. och det är ju hela tiden folk
på flanör så jag trivs bra.

i lördags efter jobbet åkte jag hem och svidade om till skogsmullekläder.
packade fiskegrejer och sovsäckar. sen åkte vi upp till öjarens hamn.
som man knappt visste fanns. där hämtade anso & daniel oss i båt.
åkte ut på en ö. boön? till en jättemysig stuga med tokfin utsikt.
grillade. drack öl och tittade på solnedgången på altanen.
sen flyttade vi in och fortsatte med chips och "med andra ord".
speedsång på lp-skivor och skönsång av framför allt anso.
sängdags vid halv 2. mysigt att ligga på golvet i sovsäck.
var inte så mörkrädd heller eftersom ingen kan ta sig till ön på annat
sätt än med båt. å det lär inte finns så många otäcka stora djur.

vaknade vid halv 11 och smög ut på dass. gick ner till bryggan och
satte mig i solen och tittade på fiskar och bara njöt. de andra vaknade till
lite senare och vi åt frukost. toppenväder. fiskade och åkte en sväng med
båten. lite dött med firrar. en gädda som snodde andreas drag.
kan hoppas att den satte en trend med piercing i mungipan och inte
fick ont av det hela. packade ihop på eftermiddan och drog oss hemåt
eftersom andreas skulle jobba ännu en nattvecka.
tänk va toppen man kan ha det. och va avslappnad man kan bli
av att bara komma bort en liten sväng från vardagen.
och få skratta så mycket är ju förstås också härligt!

kvällsmat i solnedgången.
det röda som sticker ut på bilden skulle kunna vara en båtshake.
vilket jag på med andra ord inte förstod vad en båt-shake kunde vara. andreas
gissade rätt. insåg dock efteråt att man så klart uttalade båts-hake. smart!

din kommentar
från: Helena

På Boön tror jag faktiskt att pappa hade stuga när han var liten. Lät himla mysigt iaf! =) Å jag tror absolut att alla andra firrar oxå kommer vilja simma runt med piercing framöver ;-)

2006-09-11 @ 16:51:02
från: Anna

Nämen va mysigt det lät! Så underbart att bara få njuta av det lilla enkla som finns ikring oss det tycker jag med *ler*.

från: Sandra

En fråga till en erfaren tandläkarbesökare, hur lång tid tog dina tandläkarbesök? Ska dit 8.40 och på möte 10.00, de ska undersöka och slipa till en tand, tror du jag hinner? :D

2006-09-12 @ 10:21:44
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: anki.

ja, min undersökning tog max en kvart. Sen satt hon i kassan och prtade telefon lite för länge...men om det inte är nån väntetid så tror jag absolut du hinner! Gårdagens besök tog bara nån minut de =)

2006-09-12 @ 19:23:53

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback