bränd.

igår var jag å hälsade på mormor. stackarn ska operera in en pacemaker (eller va heter det).
men det är ju bara bra egentligen. kommer hon bli pigg igen!
kom hem och tittade på tv och blev arg över hur mycket reklam som visas.
på engelska. där de enbart pratar engelska. sedan står det en kort svensk text på slutet.
såna som mormor förstår inte engelska. och såna som mormor tittar på tv
stora delar av dagarna. ska inte de få förstå då? även om det är reklam...

imorse gjorde vi klämmackor (eller mackmaskinsmackor som jag säger).
andreas tappade en på golvet som han precis tagit ur den heta mackmaskinen.
han blev så arg för att den ramla så han fick för sig att kliva på den.
resultatet av det var att superhet ost for på hans andra fot och brände den.
så nu har han en gigantisk blåsa och brännsår på foten.
jag bara skrattar. det är faktiskt hur kul som helst.
så nu går han med lindad hand och inte kan han ha skor på sig.
haha. klant!

tisdagar är en bra tv-kväll det!!

din kommentar
från: Helena

Kanske är bra att mormor inte förstår reklamerna, så hon inte går på allt, som jag gör ;-) Jag vet en kille som hade pacemaker (ett barn) & det funkade galant. Ser ju lite läskigt ut från utsidan bara, för man ser ju att det finns en dosa där under huden. Lite komiskt att åka till sjukhuset & de i sin journal skriver att patienten blivit arg på en varm macka & klivit på den, vilket orsakat brännskada ;-) Ungefär som när Ullis blev arg på en sockerkaka & dunkade näven i bordet & fick en spricka i handen ;-)

2006-09-27 @ 12:41:59

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback