telefonkö.

ringde till forsäkringskassan. blev placerad i telefonkö. plats 81. skulle ta 9 min. som tur var upplyste de mig hela tiden om min köplats. det rasade 10 placeringar i taget så jag kunde gott vänta. när jag kommit fram efter ca 10 minuter blev jag kopplad ett par gånger för att få veta att handläggarna satt i möte och jag skulle återkomma efter 13. toppen. samma visa igen då då.

ringde direkt efter till facket. där talade de inte om vilken köplats jag hade utan bara att de skulle ta mitt samtal så fort de kunde. tack för det. tog 10 minuter för att få veta att jag ringt fel nummer.

ringde det nya numret och blev till min förvåning mött med att ha köplats 1!!! toppen tänkte jag och fick höra det om och om igen i ett par minuter för att sedan få höra att min köplats är nummer 2!!!!!!! hur gick det till? ok. jag vet att tanterna kan smita före en i matkön på ica och jag förstår hur det går till. men snälla lär mig att gå före i en telefonkö. rätt snopen vart jag men hamnade på plats 1 igen. denna kö tog också 10 minuter. och jag fick reda på att jag måste skicka in en massa papper.

så efter 40 minuter med telefonlur i örat har jag inte fått svar på någon av mina frågor. tur att man är sjukskriven så man har tid med sånt...

annars jag har och bebis vart till bm malin. hon tyckte jag faktiskt hade rätt liten mage ändå. och de flesta runt om kring mig säger att det i princip bara är min mage som växt. å kanske lite runt höfterna. och jag tycker rätt lika...men säg mig då hur i hela världen matchvikten kan ligga på +17 kg!!!! vart ska det är sluta.....+4 kg på tre veckor. jag har 8 veckor kvar och det är nu bebis växer på sig. inte konstigt att det gör ont i rygg och fötter och liknande när man fått så mycket på så kort tid. karins kompis hade förstås gått upp 38 kg och där behöver jag nog iaf inte hamna! orättvist att man inte ens kan få massage när man är gravid...och min största dröm nu är ju att få ligga på mage!

var och hälsade på lina och björn och magen igår. den hade blivit en riktig bebismage nu och sparkades vilt!!!!


din kommentar
från: Anonym

telefonköer alltså! det är nog det sjukaste som finns! speciellt när du är en bra telefonmänniska ,P

2007-04-11 @ 19:40:39
från: Sandra

Känner mkt väl igen det där med irriterande telefonmeddelanden... Ringde ambassaden häromdagen och skulle boka tid för nytt pass (mitt har gått sönder), kostar £1 (14 kr) i minuten, tant-fan pratade på i smigelfart om allt möjligt man kunde tänkas behöva veta innan hon kom till sak, när jag väl kommit så långt så jag fick bestämma dag och sedan bekräfta tog mina pengar slut (hade väl en 60-70 kr på...). Snark. Nu får jag chansa att de finns nån ledig när jag kommer på drop-in, tänker ju knappast betala en hundring till för att boka!!

från: Helena

Jag kan tänka mig att det där med att smita före i telefonkön är ungefär som när man hittar genvägar på tv-spel för att undkomma att bli uppäten på väg till slutet av banan. På Super Mario kunde man ju tex glida runt uppe bland molnen & samla pengar innan man slutligen föll ner nå'nstans vid slutflaggan & plockade en bonus-blomma eller svamp eller så. Hittar man genvägen i telefonkön får man säkert lite extra försäkringspengar eller nå't. Hoppas du lyckats komma fram idag iaf! Bra när de säger vilken köplats man är på, så man kan lägga ifrån sig luren ett tag.

2007-04-12 @ 12:56:28

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback