ledsen tjej.

min bästa vän datorn. bloggar. msn & lite surfande har vart lyckan de senaste dagarna. lillfröken har inte alls vart särskilt bra i magen och skrikit en massa. såna gånger är det inte stor idé att försöka hitta på något. oplanerade promenader och bilåkande är det som funkar bäst. och förhoppningsvis nu minifom. det verkar så iaf. ska höra på bvc idag så de inte tror det är nåt annat. har också bestämt mig för att byta ut alla kossamjölkprodukter så det inte är det som gör henne dålig.

hade tänkt att nu blir det kanske lite annat snart när vi börjar få koll på saker och ting och man kanske kan umgås med folk. men att göra det dvs träffa folk eller prata i telefon har vart mestadels omöjligt. vi har fått turats om att försöka trösta. det har gått bra när man burit omkring henne. men det tar på krafter både att gå omkring och att lyssna på skrik. det slutar också med att vi missförstår och skriker åt varann. men det är saker som fort går över. bara jobbigt. det som i grunden är det jobbiga är att se henne lida och inte kunna uttrycka sig på annat vis än skrik. så skönt för henne när hon får sova en stund....var rädd för att det skulle vara kolik men det verkar inte så i alla fall!

har visat lägenheten nu också för två. båda intresserade så det är väl bara att hoppas. igår var jag och handlade alldeles själv också. ville inte ha skriklisa med i nån affär och dessutom var det skönt att göra något själv. har visserligen handlat själv tidigare men då har de suttit i bilen utanför. nu kände jag mig otroligt ensam. vi har ju vart ett i 9 månader och så helt plötsligt ska man stå på egna ben. som att vara utan mamma första gången. haha.


din kommentar
från: Sanna

Tycker också att det känns konstigt att gå och handla själv.
Hoppas att ni får lugn och ro i huset snart. Det är jobbigt när man inte vet vad man ska göra :(
Kram

från: Tina

Åhh vad jobbigt när lilltjejjen har ont i magen. Frustrerande att inte kunna göra så mkt mer än att försöka trösta...
Imorgon bär det av på UL för oss.. *nervös*

2007-07-19 @ 10:36:07
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se
från: Helena

Åh, stackars både er & Ebba! Du får gärna ta en oplanerad promenad hem till mig & hälsa på, eller så kan jag agera promenadsällskap! :) Har jag berättat att Annso har en så'n där bärsjal som hon tycker funkar jättebra..? För olle är oxå en så'n som gärna blir buren. Å med den har hon båda händerna fria + att hon orkar bära längre stunder i den än i bärselen. Kanske borde testa en så'n..?

2007-07-19 @ 15:04:16
från: Anna

Åh va jobbigt när lilltjejen är sådär lessen. Man blir
ju lessen själv när man inte kan trösta...och när hon då bara är en liiiten en som inte gjort nåt ont känns det så orättvist att de små liven ska behöva ha så ont ibland. Hoppas att minifom funkar, mamma sa nåt om det, tydligen nåt jag käkade när jag var liten =).
Hoppas det går bra med lägenheten och att nån nappar så ni har det ur världen! Kramkram!

2007-07-19 @ 18:26:12
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback