on tour with the eat and drinkers.

idag var det dags för årets första fiske. och framför allt ebbas första någonsin! de pigga eat and drinkers åkte upp till järbo vid 6-tiden. småbarnsfamiljen tog sig upp ett gäng timmar senare lagom till värmen kom och firrarna vart slöa. men vad gör det när man är med e&d. att kvalificera in sig där är rätt enkelt bara man kan som sagt....äta & dricka...och umgås samtidigt! detta ska kunna göras i alla lägen & humör bara man äter det som går att ätas. är man hungrig äter man. är man mätt äter man. ledsen..glad..trött..full.....ät & drick! för att mätta ett gäng e&d krävdes idag ett fullproppat vindskydd med 5 påsar snacks. 2 godispåsar. ett gäng klämmackor. minst 6 flaskor läsk. bulgursallad. massor med korv och bröd och självklart ansos vitlöksoliver. å då hade vår familj bidragit ganska dåligt. ebba tror jag redan efter bara 5 veckor har kvalificerat sig som en äkta eat and drinker. vilken tuuuur......

 


till mitt fiske då. att knappt röra ett spö (3 kast) och att låta andra sköta allt resulterar i en fin firre. svårt att slappna av när ebba är med men det var iaf jag som såg att det var nåt på mitt spö så jag kunde tala om det så andra kunde fixa upp den. haha. rackare på att fiska jag!

nu har jag en finfin bonnbränna på axlarna och brända läppar.

a e ei öaä!


din kommentar
från: Anna

Va mysigt! Du får va glad över bonnbrännan, alltid nåt såhär i sommartid =)

från: Anonym

Klart som korvspad att min lilla Ebba blir en riktig fiskare.
Gammël faster

2007-07-14 @ 22:51:00
från: Sanna

Det där lät ju skitmysigt ju :)

2007-07-15 @ 09:59:13
blogg eller hemsida: http://nuffs.blogg.se
från: E&D Manager

Helt klart har Anki och lilla Ebba kvalificerat in sig i E&D familjen. Men alla som läser detta inlägg ska ha klart för sig att det krävs stor kunskap att kliva in i medlemskapet. Eldprovet är att svälja ett halvt grisarsel utan att rapa och prutta. E ä ot ä at.

2007-07-15 @ 13:00:02
från: Helena

Lät som jag skulle trivas i det där sällskapet ;)

2007-07-16 @ 15:01:28

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback