bra namn.

snart ska jag titta på jamie´s kock. de ska då alltid döpa om filmer och serier till konstiga saker men det här enkla programmet tar väl priset. bara säg det högt så hör man väl....kunde låtit engelska namnet jamie´s chef vara kvar kanske!

dessutom har man väl ingen ´ på svenska va?!

din kommentar
från: Anna

Ja herregud! Kan de inte lägga sin energi på annat än att byta redan befintliga namn till helt konstiga namn?! Fattar inte heller sånt där!
Åh va gullig du är, så fint du skrivit i min blogg =)Min dag har varit jättebra idag,(stor del tack vare dig) hoppas du med fått en underbar dag!
Och näe, ja tror inte att du tyckt nå illa om mig, bara konstiga känslor som ploppar upp ibland då man undrar varför nån egentligen behöver tycka om och bry sig om en. Och då när man mår så är det lätt att tänka negativt och tro att ingen egentligen bryr sig. Ibland snurrar tankarna extra djupt ner i livets stora frågor och då kan jag bli rätt vilsen ibland och tänka och tro en massa. Att man inte har tid med allt man vill å önskar å så...
Så skönt att få "prata" lite med dig idag tycker jag och höra hur allt är där hemma. Jag förstår absolut att det är mycket med lilla Ebba och allt. Och det känns skönt att veta att jag är välkommen när ni säger det vilket känns jättebra att veta :)). Och om du känner för att komma utanför väggarna där hemma ibland som du säger så är det bara att ta bilen hit om du vill.
Självklart är du inget mindre än fantastisk du med!
Pussar i massor till världens bästaste Anki och en stor puss till Ebba också!

från: Sandra

Nej inget ´ ska det vara (säger svenskläraren).
Det är en förbaskat dålig översättning (säger översättaren).
*fniss*
Ha en bra kväll!

2007-06-24 @ 21:37:30
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: Sandra

Nä ingen ´ som i engelskan. Ibland har väl översättningar med rättigheter och grejer att göra när de köper in programmen (tror jag..), men håller med om att det är bättre att låta det vara som orginalet! Namn som översätts tar ändå priset, Gothenburg liksom... Ok om det blir krångligt med "ö" men o funkar väl...

2007-06-24 @ 22:10:21
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: Annika

Haha gud va komsikt. PRECIS vad jag sa till Henrik igår.. Det där med Jamie's kock alltså.. Han höll inte med dock. Men det visar att inte bara jag hakar upp mig på sådana konstiga saker. :)

2007-06-25 @ 20:54:00
blogg eller hemsida: http://annikasdagar.blogg.se
från: Anna

Hihi, jo det blev rätt bra tillsist när jag lyckats klura ut vad alla koder stod för å så =).Och ja det är ju riktigt, riktigt kul, önskar jag kunde mer! Även om man sitter länge så går tiden fort! Och det blev ju finare än innan iaf så jag är nöjd =)

2007-06-25 @ 21:10:42
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback