v.30.

nu är jag där. där jag bara för ett litet tag sen tyckte det var så långt till. v.30. igår morse vid 5-tiden när a klev upp infann sig paniken och jag kom på att jag inte alls ville ha någon bebis. för hur i hela världen gör man? å hur ska jag hinna med allt? är det jag som ska ha bebisen i min mage? 10 veckor kvar bara. men jag somnade rätt snart igen och de tankarna var bortblåsta. men förmodligen kommer de tillbaka lite då och då ju mer det närmar sig. om 10 veckor kommer mitt liv vara totalt annorlunda. känns overkligt. kan få panik över att allt kommer att förändras. att det inte är bara jag och andreas nå mer. nä usch de är bra konstigt att bli vuxen. men väldigt spännande!
77 dagar kvar....

tror mitt bra humör fortsätter iaf. känns som det. den här veckan jobbar jag 12-16 alla dagar utom ons & lör (10-16). känns skönt! sen är det ju det där med mitt förvirringstillstånd. jag har ju kontroll på allt. borde jag bli rädd för mig själv? igår skulle jag ut med kissarna på baksidan. för att komma ut måste man ha nyckel så jag tog nyckelknippan och tog fram plåtburken med kopplen. vi var ut. sen stoppade jag ner kopplen i burken igen för att vara duktig och ställde den under en kruka i bokhyllan i köket. la nycklarna på ett ställe där jag skulle veta var de var om jag skulle ut....trodde jag....när jag sen skulle gå till helena var nycklarna borta. letade 15 minuter utan en enda känsla vart jag lagt dem. mor & far var förbi och hämtade saker så de hjälpte också till....toksvettig efter ytterligare 5 min hittade jag dem ordentligt nerlagda i plåtburken med kopplen. hur tänkte jag då?? suck!!
var och hälsade på helena & jonas sen iaf och fick nybakad kaka. jättegott!! tack tack!

i brist på annat kollades det på heartbreak hotel igår. vi gillar inte alls helena bergström men den var faktiskt riktigt rolig. första halvan skrattades det nog oavbrutet åt pinsamheterna!

din kommentar
från: Anna

Vikken skön jobbarvecka du har framför dig =).

Å ja, veckorna går minsann fort, jag längtar såå tills den dag ni blir 3 å jag får komma förbi å gosa med minstingen...hihi!!

Och som sagt så är väl småpaniken å alla tankar en del av hela grejen, herregud man förändrar ju hela sitt liv och ska ta hand om en liten en..inte undra på att man blir lite smått nervös!

Men som sagt så är väl allt det där helt naturligt och när den lille väl är ute så kommer nog det mesta gå av sig själv, som på instinkt på nå vis =)

Puss å kram!!!

Kommer väl förbi nån dag igen å hälsar på! Till helgen kanske?

från: Sandra

Måste vara jätte skumt att ha nån i magen sådär och veta att en bebis kommer ploppa ut om nåra veckor!! Så faschinerande :) Kommer gå jätte bra det där!!

2007-03-26 @ 12:44:00
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: Patrik

Håller med, förstår att det måste kännas ovant att ha någon i magen! Själv kommer jag aldrig få veta hur det känns... ;) Men oroa dig inte för mycket för det!

2007-03-27 @ 00:13:03
blogg eller hemsida: http://norrlund.blogg.se
från: Sandra

HEJ!

VA ROLIGT ATT HITTA DIG I MIN BLOGG!

GRATTIS till bebisen i magen! Spännande! 10 veckor kvar ... Spännande! Då är det dags i juni då? När?

Mamma har skvallrat att det var en liten på gång, så jag visste, men jag visste inte att du hade en blogg. Lovar att kika in ibland!

Ska läsa lite mer nu!

Kramar Sandra

2007-03-27 @ 10:55:12
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: Sandra

:-D :-D Jo, jo jag vet PRECIS hur det är ... och hur svettig man blir ;-) Tofflor ute i februari *harkel* är något jag minns väldigt tydligt *fniss* Hoppas du slipper gå över en massa, men hoppas också att det inte blir alldeles för tidigt. En sisådär på dagen är ju fint, eller en vecka innan, som vår prinsessa.

Det är iaf perfekt att ha liten bebis på sommaren, då behöver man inte klä på dem så mkt.

Livrädd är man tills man får det där knytet i sina armar, DÅ faller allt på plats och man börjar genast undra vad man egentligen gjorde INNAN. (Så var det iaf för mig ;-))

Ha en bra kväll!

2007-03-27 @ 20:18:49
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: Sanna

Passa på att njuta av magen medans du kan, för på nåt sätt så kommer du att sakna den. Konstigt, men man gör det, alla sparkar och rörelser, det är ju skithäftigt ;)
Det kommer att gå jättebra för er att bli föräldrar! Kom ihåg att ingen känner och kan erat barn bättre än ni själva!
Kram

2007-03-28 @ 08:24:24
blogg eller hemsida: http://nuffs.blogg.se
från: Helena

Det kommer gå super när bäbisen kommer! Du får väl se till att gå över två veckor, så du har 12v på dig att förbereda dig! ;-)

2007-03-28 @ 17:42:01

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback