ja...igen.

jaha bäst att uppdatera här å då. har vart en släktfylld helg. mkt trevligt! favoritfredag. 20-årskalas i hamrånge i lördags. och även fars dagsfirande i gysinge. å så fars dagsfirande i hammarby idag! å lite även här hemma också så klart!

ja..å så till det andra då. vi har äntligen hittat vårt drömhus. jag har jämt pratat om enplansvilla men insett att det skulle kanske bli svårt att hitta någon. men nu fanns den där...dit jag absolut inte skulle flytta. vallhov. det började som en oskyldig titt på ett alldeles för dyrt hus & slutade med en prutaffär till vår fördel. så nu dröjer det inte länge förrän vi har vårt alldeles egna hus med vår alldeles egna tomt! trots att jag var tveksam till området så känns det bara bättre och bättre och det kommer bli toppen för ebba att växa upp där. kommer kännas förvirrat att bo i den delen av stan...

så nu är det väl bara att än en gång sätta igång att packa. tur att vi inte packat upp så mycket här iaf. det är toppen att lägga på sig lite extra stress så här inför julen. hihi!! stress för mig är också att höra "kommer ni klara det nu" & "har ni råd med det...det är mycket pengar" och även de spydiga kommentarerna om gräddhyllan & beverly hills. ja kanske på 90-talet när vi växte upp ja. men lägg ner!! trots att jag nu för tiden är ganska duktig på att ignorera dryga saker så tar jag åt mig och funderar även om jag är säker på min sak! jag vet att vi klarar det. skiter det sig går det att lösa. bra va?!

din kommentar
från: Linda

Åh vad roligt med flytt till hus!

Strunta i alla negativa kommentarer.. Vi fick höra en hel del sådana vi med när vi flyttade för lite mer än 2 år sedan. Men då lät det mer: "Ska ni flytta till hus redan? Är inte ni lite väl unga för det..?"
Men vi tänkte som så när vi ville flytta till annat. Så var det självklart att det skulle bli till ett hus, egen tomt & få göra precis som man vill utan att behöva fråga om lov. Iofs bodde vi i en bostadsrätt tidigare, men var ju inte riktigt samma sak ändå.. & slippa ha grannarna vägg i vägg är ju ovärderligt! :-)

Lycka till med packandet & flyttande!

Kram

2007-11-12 @ 07:57:54
från: mamma

Bra tjejen, stå på dig och fortsätt strunta i alla kommentarer det viktiga är att ni är överens och känner att det är rätt

2007-11-12 @ 09:01:55
från: Tina

Klart ni kommer att klara det!! Du får sätta Ignore på dem som tjatar om det.. *ler*
Finns så många som ska lägga sig i allt möjligt i ens liv, vilket är trist ibland. Men så länge allt känns bra för en själv så är det ju inge problem.. :-D

När får ni tillträde till huset??

från: Sandra

Shit vad kul, grattis!!!! Vallhov är ju faktiskt kanon, vi spenderade ju många dagar där lekandes i området, toppen. Vilket hus är det? Iiiih vad roligt! Jag tänkte faktiskt igår att Vallhov nog är ett av områdena (+ västanbyn) jag skulle kunna tänka mig bosätta mig i sen. Jättekul, grattis grattis!!!

2007-11-12 @ 09:38:42
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: Sandra

Grattis! Jag tycker det låter helt fantastiskt. Jag är avis så jag blir blå! Tänk så underbart med helt eget, med tomt och allt!

2007-11-12 @ 10:17:37
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se
från: Din pojk

De är bra gumman! Om nån frågar mig om det så säger jag bara: jag har ju Anki, kan det gå fel då?

2007-11-12 @ 11:25:31
blogg eller hemsida: http://andreasjohnstefan.blogg.se
från: Annika

Åh va roligt!! Tusen ggr grattis! Jag är en smula avis.. vill också ha hus!

2007-11-12 @ 12:39:42
blogg eller hemsida: http://annikasdagar.blogg.se
från: Sandra

Just ja! Kan inte du och Helena bestämma en fikakväll ni kan komma förbi? Jag kan alla dagar så it's up to you! :)

2007-11-12 @ 14:00:51
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: sanna

Det är så sant som det var sagt ;)

2007-11-12 @ 14:36:39
blogg eller hemsida: http://maadsan.blogspot.com
från: anki.

Tack allihopa!!!! Ni får komma och inspektera insidan sen...vill ni se utsidan finns bild på andreasjohnstefan.blogg.se

2007-11-12 @ 15:06:01
från: Anna

Nämen guud va roligt att ni hittat erat drömhus :). Så länge det känns bra för ER så ska ni absolut göra precis som ni vill!! Jag vill oxå ha hus, måste säga att jag är väldigt nyfiken på att få komma å inspektera huset sen när det väl är dags :). Huset såg ju från utsidan sett ut att vara hur fiint som helst, helt perfekt!! Grattis till huset får jag väl säga som slutkläm!! Vi måste ta å träffas nån dag nu så du får stilla min nyfikenhet..hihi!!

2007-11-12 @ 15:28:22
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se
från: Helena

Klart det kommer gå toppenbra på alla sätt & vis! Å så ska ni vara riktigt nöjda med att ni lyckades pruta så bra! Min mamma skulle ha varit stolt över er - hon är Queen of prutning annars ;)Se'n är det såklart, som sagt, ett plus att ni kommer närmare oss! :)

2007-11-13 @ 00:18:52
från: Anna

Hej igen! Har du tid för besök en stund på fredag måntro? Nämligen ledig då :)

2007-11-13 @ 20:42:24
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback