godis & bullar.

idag ska jag äta godis. känns som det var jättelänge sen nu. var så sjukt sugen så andreas fick köpa lite småplock när han var i väg och handlade. undrar om jag alltid blir så här sugen på just torsdagar för jag kommer alltid på mig att äta onyttigt när jag ser du är vad du äter....eller är det så att jag egentligen äter onyttigt varje dag. kan vara så...

tydligen kanelbullens dag idag. jag har inte ätit nån. bör man? visste inte ens att det fanns nån speciell dag för dessa bakverk. en ursäkt för att frossa.

det här med nattveckor på sandvik är drygt....förr var det nätterna som var jobbiga. nu är det dagarna! tissla å tassla å försöka få bebis att vara lite tyst iaf. ebba har bestämt sig för att skrika eller sura så fort jag går en meter ifrån henne idag. konstant uppmärksamhet är hennes grej. nä nattveckor gör mig på riktigt surt humör!! det förstör hela veckan....(extra känslig för att jag är förkyld kanske?).

igår började föräldragruppen. varför heter det så när det bara är mammor? till och med bara mammornas namn i kontaktlistan. jaja blir nog bra. verkar gå bra att prata med flickorna iaf! å ebba får umgås med lite bejbysar. skulle se en film men den fick de inte igång...så det blev bara smakis-prat & fika. kaffe kaffe kaffe.

din kommentar
från: Annika

Haha, lite kul det där med att äta onödigt i samband med program som ska vara avskräckande från sådant. Så va det jämt för mig när "tjockholmen" gick. Jag blev alltid sugen på att beställa pizza! Man kan alltid tänka "jag får väl passa på att vräka i mig, innan jag ser ut som de på tv gör" Kanske är så alla börjar, som senare hamnar i något liknande program?

från: Helena

Klart man ska äta bullar! :)

2007-10-05 @ 00:14:48
från: Sandra

Håller med, klart man ska äta bullar! Traditioner är bra, även om de är lite konstgjorda (fast det är väl alla?) och löjliga. I Örebro var det ett litet happening när det var kanelbullens dag, så utbytesstudenterna fick smaka svenska delikatesser! :)

2007-10-05 @ 08:53:36
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se
från: anki.

Om det fanns chokladbollens dag skulle jag förmodligen fira denna ordentligt!!!! Baka en så där 100 st (minst) och smälla i mig på några minuter...
Jag är nog bara inte så förtjust i semlor & bullar så jag egagerar mig i de dagarna =)

2007-10-05 @ 11:32:50
från: Helena

Du kan ju hitta på en Chokladbollens dag, så kan vi fira! :) NÅ'N måste ju införa traditionen för att det ska bli nå't av det. Kanelbullens dag har jag bara hört om de senaste åren. Semmeldag är det för mig ända från att den första semlan dyker upp sisådär i december-januari :)

2007-10-05 @ 12:43:48
från: Sandra

Vi provade ett par Kavat men de var mkt klumpigare, eller vad man ska säga. Alma Nova hade liksom svårt att få fötterna med sig. ECCO satt som ett smäck. Så då var det bara för papi att ta fram stooora plånboken. Inte ens JAG har så dyra skor *garv*

2007-10-06 @ 18:19:24
blogg eller hemsida: http://almanova.blogg.se

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback