1½.

igår gjorde jag slut....med jobbet! allt gick smidigt men det är obehagligt när man tagit ett bestlut. just i själva det momentet. men sen dess har allt kännts bra. det roliga var att de på den andra våningen sa att jag gjorde helt rätt (jaa...de är rätt less på hur stället sköts) & den roligaste kommentaren var du är alldeles för snäll för sånt här..var till arbetsförmedlingen och där var det lika bra som vanligt. vet inte vad som hänt. men jag antar att de väntar....väntar på en förändring. snart är ju halva sverige arbetslösa....

gick på stan en sväng i gävle och en liten tjej på kanske 3 år ramlade ner för hela rulltrappan på nian. hennes mamma hann inte på henne fast hon ropade för hon hade två till att hålla reda på.....hörde de förtvivlade skriken när hon ramlade och hon grät & grät så det hördes när jag gick ut....stackars stackars liten. då gjorde det extra ont i mammahjärtat.

på kvällen kom anso & co. som räddande änglar när andreas & jag höll på bli tokiga här hemma. lilla fröken var helt skogstokig & bara skrek och kastade saker...ibland funderar jag om hela familjen skulle behöva gå på nå anger management! hehe.

ebba blev iaf 1½ år igår! stooora tjejen!! fick paket på posten från gysinge och ett pussel för stora barn i julkalendern! älskade lilla plutt....

sånt här får man bara ibland....

din kommentar
från: Faster Anso

Vi hade så roligt hos er igår. Grabbarna var så glada så när vi kom hem. De har nog längtat efter ett besök hos er. De hälsar till Ebba att hon var så duktig att laga mat å ta hand om de igår. Kramar till er alla. PS Isak undrar om han får låna historieboken snart....

2008-12-10 @ 10:52:27
från: Helena

Grattis i efterskott till Ebba på 1½årsdagen! :)

2008-12-10 @ 16:33:29
från: Sanna

En sån där pålle har junia också och hon tycker jättemycket om den ;)

Vi kanske kan träffas en sväng med barnen nu när jag får lite långledigt också?

2008-12-11 @ 13:44:46
från: angelica

Nej, men det tror vi väl aldrig att lillan skulle göra. Se bara på henne på bilderna, vilken ängel ;)

från: anki.

Sanna: det skulle vi ju kunna göra!! förmodligen är jag ju arbetslös & hemma så =)

2008-12-11 @ 21:16:07

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback