jaså. är det här ni äääääär!

PAPPAN: - Såja, det blev ju inte så tokigt!
PUBERTETSSONEN: - Den är sned.
PAPPAN: - Inte då. Granar ser ut sådär.
PUBERTETSSONEN: - Den är ändå sned.
MAMMAN: - Seså, bråka inte nu.
FIA: - Jag vill hänga glittret.
YNGVE: - Nä, jag ska hänga glittret!
FIA: - Mamma, säg åt Yngve!
MAMMAN: - Yngve, bråka inte nu!
PAPPAN: - Nu slutar ni skrika båda två annars får ingen av er hänga glittret.
FIA OCH YNGVE: - GUBBJÄVEL!
PAPPAN: - Det avgör saken, det blir inget glitter alls i år.
MAMMAN: - Men Karl, gör dem inte ledsna nu.
PAPPAN: - De ska lära sig att inte gnälla.
PUBERTETSSONEN: - Den är faktiskt ännu snedare.
PAPPAN: (fräser) Det är den inte alls.
PUBERTETSSONEN: - Den är jättesned!
PAPPAN: - Det är den inte alls. Det är du som är i puberteten!
PUBERTETSSONEN: - Jag lovar att den kommer att välta.
PAPPAN: - Nu tiger du! Nu vill jag inte höra ett ord till från dig!

kör lite monolog här eftersom övriga familjen sover och vi inte har någon pubertetsson i huset. jäkla gran å va sned faktiskt! dags att sätta i ljusen...vilket jag aldrig i hela mitt liv gjort. det är pappas syssla och nu för tiden andreas..men jag ska prova..men med mitt tålamod kommer jag nog få sätta mig och titta på gardell
youtube så jag blir på lite bra humör. är väl inte bara jag som tycker att mormor gråter är hysteriskt rolig??

din kommentar
från: Angelica

Vad bra att du tyckte det, lagomt chokladiga! Kanongoda enligt mig med!! Kramar

från: Sussi

Älskar den där pjäsen! Skit bra!

2008-12-22 @ 00:58:24
blogg eller hemsida: http://lavica.blogg.se/

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback