bullmamma.

idag har vi vart tills sigridsgården. efter måndagens dumhet  så tog vi bilen själva idag. i måndags gick jag vi och a skulle hämta oss. jag hade bilnycklarna med mig så jag fick vackert traska hem igen. jaja motion! det skippade vi idag...var sjukt trött på eftermiddan men efter besök av anso & daniel så piggnade jag till. ebba däremot blev trött av allt stojande. finns ingen som kan få henne att skratta så mycket som världens bästa faster!

jag har bakat muffins idag. blev helt ok faktiskt. baka är skoj - laga mat är skit!
när jag lagar mat slutar det exempelvis så här:
- jag försöker överraska sambon med pannkakor. men allt blir kaos och han får ta över och göra klart maten. själv satt jag med gravidmagen i vädret och störtgrinade och trodde jag skulle bli världen sämsta mamma.
- jag gör storkok till bebisen för att det är skoj och för att kanske spara in lite matpengar. rackarungen bara smakar maten. gör illagrinande grimaser hulkar och kräks upp. ska tillägga här att ebba alltid ätit allt och aldrig gjort en endaste grimas!!

nån som vill komma på middag? nähä förstod väl det!

din kommentar
från: Helena

Jag looovar att jag skulle äta & se glad ut om du bjöd mig på mat! :) Å pannkakor lyckas jag aldrig med heller... Vet inte om trixet är att smeten helst ska stå & dra en stund innan man börjar steka, för att pannkakorna inte ska falla isär..? Å alla bäbisar spottar väl ut så'nt de inte känner igen i början..? Ge det en chans till vettja!

2008-02-06 @ 20:45:12
från: Faster Anso

Det är nästan för kul att busa med Ebbis, blev toksvettig och annfådd jag, men det är det värt! Så himla kul att se henne skratta så mycket hon kan och det lilla söta ansiktet är bara ett stort leende :-)

Bakning kan jag verkligen intyga att det är din grej, hoppas vi får smaka de med choklad i igen, snart!

Tack för den finfina pressenten från dig och Ebbis jag fick idag.

Många många kramar till er!

2008-02-06 @ 21:14:23

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback