medmänsklighet.

i fredags var jag ut och tokhackade is på vår gång eftersom diverse gravidosar & barn å folk skulle komma på lördan. men igår hade isen smugit ihop sig i en lömsk fläck ändå som jag naturligtvis ramlade på. hade tagit ut ebba till bilen och gick igen och hämtade kartonger som skulle återvinnas. tjoff så druttade jag på arsle..bara lite småskador & huvudvärk.

det gick en tant förbi med en hund & hon var max 15 meter ifrån mig och måste sett i ögonvrån när jag for runt där som bambi. lät gjorde det å när jag ramla i marken men inte så att hon kunde fråga hur det gick..en liten vänlig gest..men ne hon gick vidare och såg sig inte om. om hon sett att jag haft ebba i famnen då. hade hon brytt sig?

hon hade åtminstone kunnat skratta åt mig för jag bar hur mycket kartonger som helst - pizzakartonger. mjölkförpackningar. matförpackningar & liknande och allt flög rätt upp i luften och hamnade utspritt runt hela mig! jag måste sett skitrolig ut!!


din kommentar
från: Helena

Ajajaj, det där lät ju inte så himla skönt! Tur att det gick skapligt bra iaf!

2008-02-20 @ 13:13:01
från: Anna

Hoppas du inte har alltför ont. Människor är märkliga, men jag är inte förvånad. De flesta verkar leva efter måttot "sköt dig själv och skit i andra"....

från: Tina

Oj vad jobbigt att ramla. Tur att du inte bar på Ebba då. Det är mardrömmen nu förtiden i dessa istider....

2008-02-20 @ 15:42:16
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se
från: sanna

Folk är bra självupptagna! Tänk om du gjort dig riktigt illa? Usch!
Jag hade förmodligen skrattat, gör det av att läsa din text nu iaf ;)

2008-02-20 @ 19:55:16
blogg eller hemsida: http://maadsan.blogspot.com

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback