påfrestande ovisshet.

som pia (grattis till jobbet!!! lyckades inte kommentera på din blogg..) undrade så kan det ju verka rörigt med att jag skriver att jag fått jobb och sen går på intervju.

jag började behandlingsassistentjobbet med två provdagar som funkade fint. men eftersom det är i uppstartningsskede så vet de varken ut eller in där själva tror jag. bl.a. när det kommer fler boende och det leder ju till att man inte kan anställa mer personal. så jag vet absolut inget. vilket är frustrerande.....vet inte ens om jag kommer få jobba mer....och i så fall när det kommer att bli.

så därför har jag sökt annat och var en av de 20 som fick komma på intervju till kappahl som ska öppna....4 ska de anställa....visserligen kanske inte det jag borde jobba med men en trygghet. just nu stressar ovissheten mig så otroligt och jag bara tänker på jobb.....jobb jobb jobb.....kan inte njuta av dagarna eller koncenrera mig på något ordentligt.

intervjun kändes toppen iaf och jag är glad att jag har min kära som förstår mitt uppstressade jag....jag blir lite konstig..och det är nog en underdrift.

familjen var till ikea en sväng. alltid uppmuntrande. och sen var ebba & jag och lekte med lina & klara på em. skönt att bara ha skoj med vänner......

din kommentar
från: Helena

Håller en tumme & hoppas att du får ett positivt besked! :)

2008-03-12 @ 13:57:44
från: sandra

Välkommen till ovissheten, den har jag levt med nu i 1,5 år så jag vet exaaakt hur du känner! Förhoppningsvis börjar det ordna upp sig här nu... Men det är jobbigt att aldrig veta vad som händer eller hur saker och ting kommer bli. Extra påfrestande blir det när man är ett sånt planeringsfreak som jag... :)

2008-03-13 @ 09:01:19
från: Pia

Ne.. min blogg har blitt lite konstig så tydligen är det väldans avanserat att kommentera =/
Trist med behandligsass. jobbet =/ Men skönt att kappahl intervjun kändes bra.. om du får de jobbet så har du ju en trygghet å kan sen i lugn å ro söka andra jobb (om du vill)! =)

2008-03-14 @ 00:46:42

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback