dryga husdjur.

igår satt ebba & jag på golvet i vardagsrummet och läste reklam. med altandörren öppen bakom ryggen. hörde att gizmo kom in...men han brukar bara ströva förbi..dock inte den här gången..

ebba vände sig om och gjorde nåt. så jag kikade till över axeln och där satt hon med en ödla i handen! jag skrek till så hon släppte den. ryckte åt mig henne för att tvätta hennes händer och insåg att ödlan levde....så jag snabbtvättade henne. hämtade en handske och kastade ut ödlan på gården. blev lite hispig där! gizmo som bara skulle visa upp vad han fångat stackarn!

plockade en fästing på ville igår å.....blä!


din kommentar
från: Helena

Haha! Det kanske var så krokodiljägaren startade sin karriär ;) Men du får säga åt Ebba att akta sig för stingrockor! Vi hade faktiskt en ödla på förskolegården förra veckan. Innan dess hade jag inte sett en "vild" ödla se'n våran förra katt kom in med en när jag var sisådär 15. Fascinerande. Men Elin & mamma hoppade kvickt upp på en varsin stol & stod där & skrek ;)

2008-05-12 @ 22:48:48
från: Anna

Verkar som att man får med lite "extra" på köpet när man går och köper hus :)

från: Anna Jäder

Oj! Va roligt med nya husdjur. ;-) Men hellre ödlor än fästingar, jag är superrädd för dom.. Har hört talas om nått på apoteket som man sätter en droppe i nacken på katten så får dom inga, ja ska prova det.. Kanske nått för er oxå.. :-)

2008-05-13 @ 08:17:06
från: anki.

Ja absolut hellre ödlor, förr brukade jag ju själv ta upp dem i handen när jag är i stugan...men nu skrek jag nog bara till för att jag inte visste vad det var!!!
Ska nog prova nåt fästingmedel....är så rädd att de ska lägga av sig dem inomhus, typ i sängen!

2008-05-13 @ 08:55:21
från: mamma

Visst är det roligt med djur, på köpet får man extra djur och som du skrev så brukar du gilla ödlor, hade ju en egen kompis i stugan. Lite Frontline åt kissarna då

2008-05-13 @ 11:58:26

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback