te & höstrusk.

ok. nu är det höst. är ju i princip alltid inne efter 17-tiden när det är kvällsmatsdags. men idag promenerade ebba & jag hem från örta efter en lång lekdag hos våra kära vänner. det duggade. det tokblåste. och det var mörkt. trots huvudvärk så var det rätt mysigt! å speciellt nu när jag får vara inne. dricka en kopp te & ha tända ljus. aldrig blir man väl så sugen på te som på hösten....mys! ebba sussar och a jobbar så jag kanske ska ta och fortsätta på projekt: adventskalender (lr heter det julkalender?). hittills är jag mer än nöjd! men det är långt kvar....

helgen har gått åt till mycket ebba-tid. vi har vart och hälsat på min mormor & ebbas mormor på sjukhuset. å så har vi vart till kungsgårn på lunchbjudning och träffat pia som jag pluggade med i e-tuna. long time!!!

din kommentar
från: Anonym

Jag håller också på med en kalender, jul eller advent...vet inte vad man ska kalla det. Vad har du för motiv? Jag har kalle, musse, mimmi, pluto och långben. Kommer förhoppningsvis bli väldigt fin ;)

Åh det är så mysigt med tända ljus den här årstiden!

Kram

2008-10-20 @ 22:35:26
från: Sanna

Sällan det blir så att namnet försvinner :( Det var iaf jag som skrev föregående inlägg :P

2008-10-20 @ 22:36:58
från: anki.

Roligt med kommentar från dig Sanna, å speciellt när det gäller julen, du medför alltid lite extra julstämning. Min kalender är lite mer gammeldags på nåt vis, jag ska lägga upp en bild om den någonsin blir klar =)

2008-10-21 @ 09:08:07
från: Helena

Åh, vad roligt med en hemmagjord adventskalender! Eller julkalender...båda funkar! Är den för barn eller vuxna..?

2008-10-21 @ 13:41:13
från: anki.

Den är för Ebba. Hade tänkt göra en till A också..men då måste jag komma på en enklare idé....förslag är välkomna!

2008-10-21 @ 14:03:58
från: Anna/Levindas Värld

Hej!



Jamen det är väl bara fööör mysigt att få va inne och mysa och tända ljus och pyssla, äta och dricka nåt gott och bara njuta av hösten :)



Hörrö! Ta å kom å hälsa på nån dag vettja, ex när Ebba är på dagis eller nåt, kan vi fika, babbla och mysa :)



kramis på dig vännen!

från: Helena

Du kanske kan göra en blandadventskalender till han, både med godis/saker, lappar där det står fina saker eller med små uppdrag eller nå't..?

2008-10-21 @ 22:20:05

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback