trivial pursuit.



vår kvällsunderhållning. spela tp i sängen innan vi somnar....so far har jag förlorat två kvällar i rad. ikväll ska jag vinna!

en orange fråga jag fick:
*när på året är de flesta idrottstjärnor födda?
svar: maurice greene.
ok...kändes som att jag aldrig kunnat svara rätt på den frågan..inte konstigt att jag inte vinner.
det visade sig att hela kortet var feltryckt då gul fråga löd:
*vilken är den vanligaste anledningen till att svenskar i åldern 20-60 år sjukskriver sig?
svaret hade jag ju aldrig kunnat ana.....Syfilis!
blå fråga:
*på vilken orangutang-ö ligger Kota Kinabalu?
svar: banan (bananrepubliken)
grön fråga:
*när på dagen lär ditt intellekt vara på topp?
svar: blod.

japp. kunde ni svaret på nån? och har ni sjukskrivit er för syfilis va va va?!

din kommentar
från: Helena

Hahaha! Ja, det var ju kluriga frågor ;) På vårat gamla TP finns det oxå ett så'nt kort, bla med frågan "Vilken kroppsdel sägs det att djävulen är mest intresserad av?" Svar: En ubåt. Se'n spelade vi även ett spel, vet inte om det var TP eller nå't annat, där en fråga var "Vilket djur är det Tjuren Ferdinand sätter sig på?" & Stefan svarar De säger att det är en humla, men det är en geting. Rätt svar skulle vara Ett bi! Å de andra grabbarna vägrade ge honom rätt ;)

Vi har musik-TP i fickformat som vi brukade spela ute i pergolan i somras. Himla ql :)

2008-10-21 @ 13:34:04
från: anki.

Hahahaha...jag bara älskar sånt där som blir fel!!



TP är skoj, ska önska oss nytt i julklapp tror jag bestämt...det här är från -99 å vissa frågor känns lite gamla.

2008-10-21 @ 14:02:41
från: Anna

Knepigt... :)

från: Helena

Vårat, det med ubåten, är från -86 tror jag & de rosa frågorna är SUPERSVÅRA!! Känns som att man inte har riktig koll på tv-program & så'nt från den tiden...

2008-10-21 @ 22:17:51
från: Lina

De flesta sportstjärnorna är väl födda 1958, så ett rätt borde jag ha fått=)

Är det bättre med mor nu då?

Kramar från kusinen=)

2008-10-21 @ 22:38:51

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback