vakttornet.

vid 10-tiden plingade det på dörren och jag anade redan då vad det var...a öppnade och jag hörde två kärringar som presesnterade sig och började babbla om krisen i världen med banker å bla bla..så jag smög upp bakom andreas och såg mycket riktigt vakttornet sticka upp ur väskan..samtidigt som tantaluringen började plocka upp en liten bibel så fräste jag i att vi inte är intresserade och tyckte att de kunde gå. är vi intresserade kommer vi till er annars behöver ni inte pracka på oss sånt gick jag mumlandes iväg medan a motade ut dem och stängde dörrn.

inget gör mig så irriterad som dessa jehovas vittnen. är de så otrygga i sin tro då de måste hoppa på en överallt? eller behöver de nya kompisar? eller...är de ute för att på nåt sätt tjäna pengar..det verkar ju lite fel isf? så..vad är meningen med dessa besök....

skulle snarare uppskatta om en psykolog kom och försökte pracka på mig nåt nu innan jag blir tokig på min situation nu...allt är frustrerande.


din kommentar
från: Anette

Ja, vad för i hela friden ska dessa Jehovas vittnen "tröka" på folk. Vill man bli religiös söker man väl självmant upp dom. Du skulle ha låtit hela frustrations bomben exploderat på tanterna.

2008-10-15 @ 13:08:11
från: Sandra

Jo tack, mig ringde de till på mobilen och ville prata om hur jorden gick till och grejer...eeeh... lite fel person att diskutera sånt med kanske...



Lust att ses nåt nästa vecka typ?

från: Helena

Jag har nog haft tur som haft så'nna i släkten & ändå inte blivit påprackad. Fast på Storgatan plingade de på stup i kvarten. Söndagförmiddag. Men det brukade räcka att man tog en broschyr & stängde dörren, så var de nöjda. Tror att de två tanterna var rätt försynta ;)

2008-10-15 @ 16:41:11

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback