stor chans.

hur stor chans är det tror ni att man någonsin kommer få ett jobb häromkring. utan hjälp av kontakter..med att enbart söka via exempelvis platsbanken? efter dagens svar från bokia tror jag att chansen ligger på typ 2 %......627 st har sökt den tjänsten som vanlig butiksmedarbetare på 75%. 627 stycken.....kommer gå finfint det här!

din kommentar
från: Helena

Fast med dagens regler att folk måste söka x antal jobb vare sig de vill ha dem eller inte, så är det nog ganska ofta så. Du kan nog nästan räkna med att runt 600 inte var intresserade av tjänsten... Jennie jobbade ju med så'nt på Prix & hon tyckte att det var hur drygt som helst med alla dessa svar som de var tvungna att gå igenom innan de kunde börja gallra mellan de seriösa "Jag bor i Skåne, men vägrar flytta" "Jag är dålig på att passa tider och trivs inte bland andra människor" "Jag är grymt lat & har samarbetssvårigheter" osv. Klockrena så'nna svar där folk sökt för att de måste. Upp med hakan tjejen - det dimper nog ner ett jobb snart! :)

2008-09-08 @ 23:02:37
från: Sandra

Kära nån!! Men det måste vara som Helena säger: att folk söker bara för att ha sökt, inte för att de verkligen vill ha jobbet. Det kan ju knappast finnas 627 st som vill jobba på Bokia i Sandviken, fast iofs är det ju bästa bokhandeln i Sverige. :) Även om det känns hopplöst ska du se att du får ett jobb snart, keep söking!

från: din pojk

Inte nog med att du är världsbäst, du har smarta och omtänksamma kompisar också! Med de meriterna är du ju överkvalificerad för de flesta jobben förstår du väl! Jag vet att du får ett jobb snart, och det brinner ju inte direkt i knutarna!

2008-09-09 @ 11:08:06
från: Anna

Det känns jobbigt det förstår jag. Till den tjänsten jag har var det 135 sökande, men jag fick den! Så ge inte upp!

2008-09-09 @ 18:12:46
blogg eller hemsida: http://anna1441.webblogg.se/
från: Anna Jäder

Jag förstår att det är jobbigt, men snart hittar du ett jobb, jag lovar.. :-) För vem vill inte ha världens bästa Anki som anställd.. :-) Önskar jag kunde anställa dig som pysslare hemma hos mig. ;-) Vinner jag mycket pengar så är jobbet ditt jag LOVAR!!!

2008-09-10 @ 21:55:56

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback