vart har alla påskkärringar tagit vägen?

en kärring  en gubbe var det hit igår. när jag var liten vimlade det av utklädda barn..det var ju en stor grej. men det duger väl inte för barnen idag...mer godis åt mig!

ebba fick en tågbana i påskpresent & ett ägg med russin (eftersom hon iaf inte gillar godis) igår! det blir mer ätande eftersom vi ska bort två dagar och få mat! det är väl planerna för påskhelgen. å så njuta av solen som verkar titta fram! inte riktigt varmt än tror jag trots att det känns som att halva dagen gått...ebba vakna som vanligt vid 6.30. hon har börjat satt ihop ord till meningar och i morse kom hon och talade om för mig att: klockan är sex! (enda tiden hon kan..men hon var rätt nära!).

ebba hade påskpysslat på dagis.... i mammahjärtat är det här det finaste som finns. kycklingen sitter i påskriset och ebba säger piiip piiip så fort hon ser den. å kortet står på skänken! kul med lite påskpynt...har aldrig haft sånt förut men i år känns det så naturligt att det ska vara så. så var ju påsken hemma när jag var liten..påskig!!


GLAD PÅSK ALLIHOPA!!


din kommentar
från: Anna

Vilket fint påskpyssel Ebba har gjort =) Kram

från: Anonym

Glad Påsk! Vilket fint pyssel :)

Jag tror att dagens ungar får godis lite när som helst & hur mkt som helst (jämför dagens plockgodispåsar med de man köpte smågodis i när man var liten...) så det är nog inte lika åtråvärt att gå påskkärring.

2009-04-10 @ 12:49:44
från: Anna

Åh va sött med barn-pyssel, sånt kan man bara inte älska :)



Såklart det ska va lite påsk! Men jag har ingen påsk hemma alls faktiskt, jobbar hela helgen så är ju knappt hemma å ser det så det fick va i år.



Glad Påsk till er och mys på :))



Kramen!

2009-04-11 @ 08:25:35
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se/
från: Helena

Hmmm... Så konstigt att mitt namn fallit bort där uppe...

2009-04-11 @ 23:38:18

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback