the end is the beginning is the end.

jag är en känslig människa och att avsked är något av det värsta jag vet. och att då säga hej då till människor jag tycker om är då så klart ännu värre. jag har sagt det förr men jag vill säga igen att det här är det bästa jobb jag någonsin haft och bättre än högskolan. och nu är det slut! helt sjukt att inse att det verkligen är slut...men jag tar med mig hopp om framtiden. att man verkligen kan få göra något man trivs med!! och må bra!!

avslut idag...göra klart de sista ärendena jag hade. tömma mailen. tömma datorn. tömma skrivbordet. blev bjuden på julmat av en av de mest omtänksamma människor jag träffat. sen fika i soffan en sista gång! sen sprang vi runt och sa hej då till folk...linda & jag = lipsillarna! haha!

ok..jag stortjöt inte men lite rödögd blev jag allt...de jag lärt känna bäst kommer jag förstås inte tappa kontakt med men vardagen blir ju inte densamma förstås. de är ju min vardag! de man ventilerar saker som bonde-roger. mat. film. och en massa samtal om saker som totalt spårar ur! ja som ni märker är jag inte van att ha ett jobb..att känna mig uppskattad...ett vuxenliv. haha!!

jag sparade den "värsta" kramen till sist..och de riktiga tårarna. till en människa jag tycker så himla mycket om...min trygghet! en person som är sig själv och en person man kan lita på! tack min vän för alla skratt!! om du tittar in här igen ska du veta att du betyder mycket!

på måndag ska jag till ams. sen ska jag njuta av ledighet ett tag!! nu hoppas jag på ett lika fantastiskt kommande år!!




din kommentar
från: T

Nu börjar jag gråta! Gulle dig!! Jag saknar dig redan!!! Hur ska jag klara mig utan dig?!

2009-12-18 @ 20:05:17
från: Helena

Åh... Blir lite tårögd jag med...

Men bra att du tar hoppet med dig & passar på att njuta lite oxå :)

2009-12-19 @ 00:12:56
från: Faster Anso

Jippi jippi jippi! Tisdag kommer bli KUL!

2009-12-19 @ 19:22:53
från: Anna

Åh fy va jobbigt att skiljas från människor man tycker om... :(



Men hoppas ni håller kontakten med varandra - de som du kommit närmast :)



Härligt att du ser så positivt på det hela, att du tar med dig den känslan som arbetet gav dig och ett hopp om att det kan bli lika bra igen - på ett annat ställe.



Många juliga kramar från mig!!!



P.S



Vill du/ni ses nåt kring jul??

från: Sandra A

Så typiskt att ni inte får vara kvar när ni trivs så bra! Tycker också det känns overkligt att ha ett jobb man trivs så bra på, tror att någon ska rycka undan mattan när som helst. Hoppas du hittar ett nytt sånt snart!! Jag tror 2010 blir magiskt, du får ett nytt jobb och jag en kille. :)

2009-12-20 @ 09:59:56

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback