gnällmonster.

tydligen börjar mello idag. har ingen koll på nåt längre tror jag....det enda jag ser på tv är skidor & criminal minds. men man kanske ska kolla i kväll på egentligen helt värdelös (för mig) som etsar sig fast i huvudet.

annars då. snölek & innelek är väl det mesta som händer. inte på humör för nåt. orkar inte. bryr mig inte. vill inte. tydligen fyller jag år snart å....var nån som påpekade det. ska jag ignorera. hoppas fler gör det. och hoppas verkligen inte att nån känner sig besvärad över att behöva uppvakta mig...strunta i det isf! tack på förhand.

förresten kan man ibland undra över varför vissa inte kan höra av sig till oss eller vilja hälsa på oss? vi kanske inte är så viktiga... man ger ju liksom upp själv till slut om man inte får något tillbaka. det kanske är för att ebba går på dagis. hörde nå gamlingar på affärn prata om att det är de där barnen (och de lät som de menade att de är eländiga pestmonster)  som bär med sig smitta överallt så folk blir sjuka *suck*.

mitt humör & självkänsla är i bott. håret blev gräsligt. jag fryser. jag har säkert tiotusen till saker att gnälla över...men jag ska väl bespara er det och återkomma när jag har nåt vettigare för mig!! förresten kan jag väl vända på allt...håret växer ut och det är mysigt när vi eldar & man kan faktiskt klä på sig. men ibland måste man få va på sånt här surhumör. faktiskt!


din kommentar
från: Anna

Ibland är det jobbigt och man får gnälla. Jag är också less på att ingen vill hitta på något med oss. Vi är alltid dom som ska dra igång något om det ska bli något. Men självklart finns det vissa undantag. Men med vissa har jag gett upp. Jag hör inte av mig och föreslår inget längre. Hoppas du känner dig bättre snart. Kramar

från: Helena

Men gumman då! Snart blir det vårigt & varmt & ljust & jättehärligt iaf :) Å vem behöver hår då..? ;) Å när det blir ljusare så blir folk även mer sugna på att umgås :)

Jag som tänkt komma & uppvakta när du fyller... Vill du inte ha nå besök då? Inte på den da'n, eller inte alls..?

2009-02-07 @ 18:42:42
från: Tina

KLart man får gnälla!! Ut meddet bara så känns det bättre sen. :-)

Ja du dagisbarn är bacilhärdar har vi fått erfara och vi har turen att ha en alldeles egen dagisunge oxå som är det bästa vi har oavsett om han sprider sjukdom omkring sig. Tanterna får gnälla vidare för sig själva tycker jag. :-)

2009-02-07 @ 19:47:58
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Anette

Jag som har så svårt att "bara åka och hälsa på, tycker det är så bra att du fyller på en dag som jag är ledig. Får vi komma?

2009-02-08 @ 10:10:56
från: anki.

Självklart får man komma men bara om man vill, inte för att man måste!! Jag har ju inget emot att träffa roligt folk =)

2009-02-08 @ 10:15:15
från: Anette

Tack tack då kommer vi en stund på eftermiddagen.

2009-02-08 @ 10:32:57
från: Helena

Jag kommer gärna :) Är det öppet hus, eller nå'n speciell tid..?

2009-02-08 @ 11:00:43
från: Sandra

Klart man ska gnälla av sig, allt är inte rosenrött hela tiden! Känner också ofta att det vore kul om folk hörde av sig utan att jag ska tjata hela tiden, vissa är värda att tjatas på, andra släpper man till slut. Tvärtemot Helena lär jag såklart slå ett slag för vintern: det är ljust, jättehärligt och man kan ha mössa och gömma kalufsen. Blir det långtråkigt kan man alltid gå ut och skotta (tom jag fick göra det idag - mitt i smeten). Heja vintern! ;)

2009-02-08 @ 12:08:47
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se/
från: Anna/Levinda

Jadu, det gnälls å tänks mkt ibland, även här. Det får vara så ibland också :)



Bland annat om varför ingen kommer å hälsar på eller hör av sig osv? Jag kan ju inte skylla på nå barn med kladdiga nysningar ler



Det är väl snarare bristen på barn som gjort mig ännu mer ointressant :). Och det blir ju tillslut som du säger, man ger upp...orkar inte bara ge och ge.



Och apropå det där med att fylla år, att man kan tycka det är så besvärligt varje år...hihi!



Kramis på dej vännen!

2009-02-09 @ 22:13:32
blogg eller hemsida: http://levinda.blogg.se/

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback