here we come.

äntligen över!! sen förra året har det funderats hit & dit på det här med andreas jobb. kanske han får behålla - kanske inte. sen ett tag tillbaka har vi vetat i princip helt säkert att han blir avskedad. tankarna har funnits där men har ändå inte vart så påtagliga. men nu är det på riktigt! blir skönt att väntetiden är över och han kan gå vidare! jag VET att det kommer gå bra..han är bra på det mesta han gör så det kommer inte bli problem med nytt jobb och går det som han själv vill ska jag stötta honom under utbildningen - har man en dröm ska man följa den och nu kanske det är dags! sen om jag är förtjust i polisyrket eller inte spelar ju inte så stor roll egentligen....det är ju hans liv!

ekonomin kommer bli svårare - vad man än jobbar som på sandvik tjänar man BRA! men jag tror inte vi kommer får sälja bilar & hus & grejer i första taget. verkar vara det folk är mest oroliga för....men så illa är det ju inte! och nån gång vänder det...och blir det illa får vi väl sätta oss i en etta i hammarby eller nåt! vad gör det....vi får ju vara tillsammans iaf!

jag vet att jag kanske tar lätt på det här..men vad kan hända då? att vi inte kan åka utomlands? att vi inte kan köpa alla små onödiga prylar man kanske inte behöver? vi dör ju liksom inte...det kanske bara tär lite på oss. på förhållandet. men vi är starka & säkra på att inget knäcker oss!

♥välkommen till världens bästa arbetslösa familj♥


din kommentar
från: Anna

Självklart jobbigt att han får sluta på SANDVIK men det ger ju en chans som du säger för honom att förverkliga sina polisdrömmar och det är ju verkligen en god vändning ur det hela!



Och som du säger, huvudsaken man får vara tillsammans så kvittar nog faktiskt resten om det skulle va så illa att man inte kan köpa de onödiga prylar man köper på sig eller kanske behöva flytta...



Trist såklart, men värre ting kan ju hända!



Härlig inställning till livet min vän ler



Jag är helt övertygad om att ni kommer att klara er helskinnade ur detta, ni är ju toppen båda två!!



kRaM



från: Helena

Jaså, han fick gå. Andy med. Trist... Men som sagt, då öppnas dörren för nya MÖJLIGHETER, som man kanske inte skulle ha hoppat på annars! Bara att tänka positivt, så löser sig allt annat :) Å som sagt... Vissa saker kan man faktiskt avvara. Jonas har börjat inse att det kanske inte är läge för utlandsresa för oss i sommar. Jag tycker att vi borde köpa ny tvättmaskin. Han tycker att vi ska vänta till hösten. Vi får väl se... Det ordnar sig.

2009-05-13 @ 12:22:58
från: Faster Anso

Jag vet att ni kommer fixa det galant! Prylat å annat klarar man sig utan men har man varandra fixar man alles! Kramar från oss 4.

2009-05-13 @ 14:00:42
från: Anonym

Tråkigt att bli av med jobbet men som du säger nu kan drömmen bli verklighet för Andreas. Bra att

du är optimist för då går allt så mycket lättare.



Kramar till er 3 från oss i Åmot

2009-05-13 @ 14:20:02
från: Tina

Ni verkar iaf ha en bra inställning så det här kommer ni att ta er genom galant!!

2009-05-13 @ 15:23:16
blogg eller hemsida: http://tiniwinisen.blogg.se/
från: Sandra

Härligt inställning - med den kommer ni komma långt!! All lycka till!

2009-05-13 @ 21:22:29
blogg eller hemsida: http://sanderstedt.blogg.se/
från: Mamma

Vilken sund och härlig inställning du har, jag tror på er och att ni klarar er, du och din underbara familj. Kram till er alla tre (fem)

2009-05-14 @ 08:07:58
från: Sandra

Alltid trist när det kommer såna här tråkigheter men som du säger, skönt att äntligen veta hur det blir.



Drömmar ska man ha, och kan man uppfylla dem är det ju toppen! Jag håller tummarna för att era drömmar uppfylls på ett eller annat sätt.



Grejer klarar man sig utan. Man har alltid för mkt! Det man verkligen behöver det skaffar man sig ju på något sätt.



Stor kram!

2009-05-15 @ 11:19:51
blogg eller hemsida: http://finaforken.blogspot.com

skriv din kommentar här:

vem är du:
kom ihåg mig?

e-mail:

din blogg/hemsida:

vad vill du:

Trackback